Gå til innhold
Arkivverket

[#82194] Hvor mange nordmenn totalt?


Gjest Ida Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ida Olsen

Jeg har hørt at det nå arbeides med og registrere en oversikt over alle nordmenn som er skrevet inn i kirkebøkene (1-4 av følgende hendelser: Dåp, konfirmasjon, vielse og begravelse). Deler av 1700-tallet, 1800-årene, de deler av 1900-tallet som ikke er omfattet av personvernloven: Cirka hvor mange (millioner?) nordmenn kan det tilsammen dreie seg om?Legger man til antallet innflyttere opp gjennom ti- og hundreårene, så... Jeg spør om så mye rart, men det er sånn man lærer best og mest sies det, og når jeg ser antallet etterlysninger og sånt og vet at de bare gjelder en brøkdel av alle de som har levd, så kommer det både tanker og spørsmål i kø. Jeg håper at jeg har klart og formulere meg, sånn at dere skjønner spørsmålet mitt, jeg har prøvd så godt jeg bare kan :)Omtrent hvor mange er blitt født hvert år, hvor mange går ut av tiden, og så skal dèt beregnes og ganges med antall år...Jeg håper at det virkelig er sant at et sånt prosjekt er igangsatt. Hvem tok initiativet til dette tiltaket? Hvor mange jobber med denne registreringen? Når ventes det å være bli ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

(1,4): då må ein vel telje og summere først.... Og så må ein definere kven som skal vere med. (Kor lenge må utlendingar bu her for å telje med? Må innflyttarar døy her for å kome med?)Mitt tips: Dei som levde i 1801 og seinare: 11-12 mill. Utlendingar som er innom nokre år kjem i tillegg (tippar 1,5-2 mill - inkludert nokre hundretusen 1940-45).Nei, eg har ikkje summert. Men det er neppe heilt gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til Ida Olsen,Vi har prøvd å kontakte deg uten å få svar, så nå prøver vi her.Du bruker en annen persons e-postadresse. Vedkommende ønsker ikke at den brukes i debattforaene hos Digitalarkivet. Vær så vennlig å ta kontakt med oss slik at vi får ryddet opp i dette: digitalarkivet@arkivverket.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.