Gå til innhold
Arkivverket

[#82205] Hvordan finne igjen Maren Gulbrandsdatter f. 1842 Vinger i Hedmark i USA?


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Ser ut som jeg endte opp med to kandidater, en i Winnebago, Iowa, og en i North Dakota.Her er paret i Winnebago, Iowa fra 1900 census, de er fremdeles barnløse, han er fotograf. Hennes data er endret vesentlig fra 1900 census.1930 United States Federal CensusName: Caroline DalenHome in 1930: Buffalo Center, Winnebago, IowaAge: 55Estimated birth year: abt 1875Relation to Head of House: WifeSpouse's name: John DalenRent/home value: owned 4.000Age at first marriage: hun 25, han 22 årParents' birthplace: NorwayHousehold Members: Name AgeJohn Dalen 57 Caroline Dalen 55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Her er familien i North Dakota (se innlegg 24)1910 United States Federal CensusName: Kari DalenAge in 1910: 39Estimated birth year: abt 1871Birthplace: NorwayRelation to Head of House: WifeFather's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: NorwaySpouse's name: Ole O DalenHome in 1910: Sarnia, Nelson, North DakotaMarital Status: MarriedRace: WhiteGender: FemaleHousehold Members: Name AgeOle O Dalen 48 Kari Dalen 39 Clara Meri Dalen 6 Oscar Dalen 4 Helma Dalen 3 Henry Dalen 1 Embaik Kampen 27 Willie Sitz 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Fant to av barna på samme plass Oscar og Henry, så da spørs det om de døde mellom 1920-1930. Skulle ha funnet en vielse for Gurine og Lina, men det blir vel vanskelig. Vet ikke hvor mye som er tilgjengelig i de forskjellige statene på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide

For å sjekke de i North Dakota, så kan man muligens finne de i North Dakota Death Index og ev med fødselsdato: https://secure.apps.state.nd.us/doh/certificates/deathCertSearch.htmFor Iowa er 1925 tellingen bra (ancestry.com), der står navn på foreldre.Men overgang fra Gurine til Kari/Carrie er litt uvanlig, men sikkert ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Thor og Solfrid. Jeg har ikke arbeidet med denne saka etter at familien fra Vestaberg emigrerte. Jeg har kontakter i Wisconsin som har hjulpet meg, og jeg har gitt bistand tilbake. Regnet med at du Solfrid arbeidet intenst med å løse dette. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Thor og Solfrid. Jeg har ikke arbeidet med denne saka etter at familien fra Vestaberg emigrerte. Jeg har kontakter i Wisconsin som har hjulpet meg, og jeg har gitt bistand tilbake. Regnet med at du Solfrid arbeidet intenst med å løse dette. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.