Gå til innhold
Arkivverket

[#82206] Christian Michelsen (1857-1925) og Benny Michelsen, f. Wallendahl (1861-1910)


Gjest Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Det har vært flere debatter om Christian Michelsen tidligere, men for at tidligere trådstartere skal slippe e-post til et tema de ikke nødvendigvis er interessert i lenger, starter jeg en ny tråd her.Jeg la ut et bilde av Christian og Benny Michelsens urnegrav på Gamlehaugen på bloggen min i går:[url="http://dagtho.blogspot.com/2010/11/christian-michelsens-grave-gamlehaugen.html>LenkeJeg hadde opprinnelig ønsket å lenke til kirkebøkene hvor dødsfallene til statsminister Michelsen og frue stod oppført (manglende dåpsoppføring for Benny skyldes vel mer latskap fra min side), men jeg klarte ikke å finne dem i går - skyldes det at jeg har oversett noe, eller er de relevante kirkebøkene ikke skannet ennå? Skulle tro at de stod oppført i kirkeboken for Fana?Til orientering opplistes tidligere debatter om Michelsen:*32677: Morsslekten til Statsminister Chr.Michelsen : KjerschowLenke*32593: Statsminister Christian Michelsen fra Bergen ,hvem var hans foeldre?Lenke*14423: Bok 'Michelsens slektslinje'Lenke*14261: Var min bestemor i slekt med Christian Michelsen(statsminister (1905-1907)?Lenke*5622: Statsminister Christian Michelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Til 3. Takk skal du ha, Arnfrid! Jeg så vel etter Michelsens dødsfall i kirkeboken for Fana ettersom Fjøsanger ligger i denne delen av nåværende Bergen, men jeg har kanskje ikke gjort gode nok forhåndsundersøkelser?Vet ikke helt hvordan jeg skulle ha kommet på å sjekke Birkeland (Austevoll), derfor glad for Arnfrids bistand!Takk også til Carsten (innlegg 2) - som sagt var det mer latskap (og kanskje også at jeg ville skynde meg å gjøre ferdig bloggartikkelen før min 3 1/2 måned gamle datter kom til å våkne) at jeg ikke fant frem til kirkebokoppføringen for Bennys dåp, men nå har du uansett gjort det lettere for meg å oppdatere bloggen i kveld...DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Etter Arnfrid Mælands innlegg nr. 3 var det lett å slutte at en burde lete etter Bennys dødsregistrering i Birkeland også:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Birkeland i Birkeland, Ministerialbok nr. A 3 (1900-1912), Døde og begravede 1910, side 209. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2118&idx_id=2118&uid=ny&idx_side=-207>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDermed er lenkene i bloggartikkelen oppdatert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.