Gå til innhold
Arkivverket

[#82211] Eidsberg/Rakkestad - Johannes Halvorsen Holløs g Rakkestad m Kirsti Eriksd 1742


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg leter etter Kirsti Eriksdatters opphav, lurer på om kanskje kan være fra Haug, dette basert på barnas faddere, håper noen kan hjelpe?Johannes er sønn av Halvor Simensen Holløs og Guri Iversdatter Filtvdt.Johannes og Kirsti gift i Rakkestad 10 okt 1742 (nr 3. på h. side):[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4&idx_id=4&uid=ny&idx_side=-16>LenkeSønnen Christen født på Vesterby i Eidsberg i 1744 (midt på v. side):LenkeDatteren Mari født på Buer i Rakkestad, døpt 18 mar 1746:Lenke Sønnen Erik født på Buer, døpt 18 aug 1748 (død 19 mar 1789 på Nedre Buer)LenkeJeg finner en Johannes Halvorsen trolovet i Eidsberg i 1730, lurer på om dette er den samme som over og at han var enkemann da han giftet seg med Kirsti Eriksdatter.Ville sette stor pris på om noen kunne slå opp i bygdebøker f.eks.Johannes Halvorsen og Åse Halvorsdatter Haug trolovet i Eidsberg i aug 1730 (første trolovelse på v. side):LenkeSønnen Halvor døpt i april 1732 (øverst til v. på h. side) ser ut som gården heter Lechum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei.Jeg har tidligere etterlyst samme dame. Se nr 53505Har kommet frem til en konklusjon etter mye leting at hun er datter av Erich Torstensen Finnestad .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk Erlend - jeg har lett etter henne lenge, så dette var fint å få. Jeg er etterkommer etter sønnen Erik.Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.