Gå til innhold
Arkivverket

[#82232] Lesehjelp


Gjest Oddbjørg Brænd
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørg Brænd

Iver Olsen Moen/Formovold var født i 1842 i Vingelen i Tolga. Helt til høyre på sida står det skrevet noe om foreldrenes antall leiemaal. Jeg greier ikke å tyde hva det står for faren. Det som står for mora har jeg greid å tyde, og jeg har funnet igjen de to barna, Ingrid og Ingeborg.Side 22 i ministerialboka for aktuell periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Jeg fant klokkerboka og der står det at det er farens første leiermål: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vingelen i Tolga, Klokkerbok nr. 3 (1815-1862), Fødte og døpte 1842, side 78-79. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 2, nederst venstre side.) Så ingen ministerialbok for Vingelen.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ser ut som om det står: Opgivet av moderen selv. Om faderen ... har gjort seg skyldig i leiermaal vites ikke. Men dette er moderens 3 leiermål. Og så står det opplysninger om de 2 forrige .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørg Brænd

Jeg greide det. Og heretter skal alle lenker komme med. Det var utrolig lett når en først skjønte hvordan en skulle gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.