Gå til innhold
Arkivverket

[#82238] Berkåk i Rennebu; ANE f. 15 jan 1890 gift med Albert Antonsen Stølan, Begge døde


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Berkåkkjennere.Ane var som sakt gift med Albert Antonsen Helland / senere Stølan født 27 nov 1882 i Hemne, Paret ble gift og fikk to-2 barn. Både Ane og Albert er døde og er begravd på Berkåk i Rennebu. Dette er kjent, MEN; Hvor kom ANE fra. Noen som har kjennskap om henne?Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei igjen.Kan vel opplyse om følgende; Albert kom vell tilbake til sine egne da han flyttet til Rennebu. Hans farfar var Anders Rasmussen Ramsesløkk, født 1812. Han dro ut midt i 1830 åra for å finne arbeide. Dro mot Orkdalen der han ble samboer på Krogen i 10 år og fikk 2 barn der. Samboerskapet raknet og han dro vidre ut mot Agdenes der han ble bosatt bl.a. på moltua, ble gift med Maren Larsdatter Espe. Familien fikk 2 barn der før de dro vidre til Hemne. Der ble Anton bl.a. født(far til Albert)sammen 3 søsken til. I 1868 dro familien ut igjen, denne gang mot havet, uten ANTON som ble igjen på Hemne. Familien endte opp på Nord-Frøya, der far Anders døde på Singsøya i Bogøyvær, bare noen uker før FT.1900, slik at jeg måtte lete i flere år etter familien. OG derfor sitter jeg som et resultat av dette, her.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Arnt Evensen Havdal f 1796 finnes på REBU III side 507 og også på min Hjemmeslde:Hjemmeside:[url="http://leskjerv.seria.no/aner/0001/1306.htm>http://leskjerv.seria.no/aner/0001/1306.htmHan hadde i 2. ekteskap sønnen Trond Arntsen f 1848 g m Gjertrud Tørset (ikke nevnt av meg)Gjertrud Nildatter Tørset f 1867 finnes på REBU III side 559 og også på min HjemmesideHjemmeside:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.