Gå til innhold
Arkivverket

[#82243] Tilgang til ikke-offentlige 1875-tellinger for Østfold?


Gjest Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Godberg

I så fall lurte jeg på om noen med tilgang kunne se om denne personen dukker opp:'Thor Mathieson Bräck (ulike stavemåter på for- og etternavn. Navnet kan skrives med eller uten 'Bräck')Født ca. 1852 i Skee, Sverige. Året 1842 nevnes også.Navnet kan også skrives T(h)or(e) Madsen.'(Så vidt jeg ser, er Moss, Skjeberg, Onsø, Halden, Sarpsborg og Fredrikstad offentlig tilgjengelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, Lill!Takk for innlegget ditt.Denne databasen kjenner jeg til. Jeg finner ham ikke i Fredrikstads 1875-folketelling eller andre tellinger.Det er det som er problem i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Nå har jeg ikke søkt i FT 1875 Fant linken via DIS-Norge,gå til hovedsiden i Family search,her klikker man på 'Gå til betaområde',klikk på område Europa,klikk på Norway.Det kommer da opp 4 nye databaser,deriblant Norway Cencys 1875Det er sikkert noen som kan få lagt inn en direkte lenke til denne FT (Jeg er ikke så 'godvenner'med FS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er antakelig bare ei uheldig formulering når det antydes at deler av folketellinga 1875 ikke er offentlig tilgjengelig. Jeg vil likevel få presisere at hele tellinga er offentlig tilgjengelig, selv om bare deler av den finnes i Digitalarkivet. Drar man på til statsarkivene, vil man få bruke tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Nei, man må lete på 'tradisjonelt' vis. Tellinga er mikrofilmet, så sannsynligvis vil du bli henvist til mikrofilmkopien om du besøker - i ditt tilfelle - Statsarkivet i Oslo.Mange bibliotek har kopier av mikrofilmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.