Gå til innhold
Arkivverket

[#82249] Hvor ble Mary Erica døpt


Gjest Bjørn Arnhaug
 Del

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn Arnhaug

Hei!Takk for svar. Jeg hadde den datoen for ekteskapet. Lurer på om hun kan være døpt et annet sted enn i Oslo. Har en dåpsdato på henne 11-9-1916 og født 8-2-1916 i Oslo? Har heller ikke datoene på søstren Olga Victoria født 27-9-1912 på Nedre Eiker, men finner henne ikke i kirkebøkene. Døpt 15-10-1912, men hvor?Kan ikke finne noen av dem i kirkebøkene der jeg har søkt. Moren var født i Øvre Eiker og faren kom fra Kungsholm i Stockholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Harald är döpt med vuxendop enligt vigselnotisen, han var alltså baptist. I rotemansarkivet i Stockholm finner man hans familj, alla barn var odöpta och döptes alltså som vuxna inom baptiströrelsen eller närliggande samfund. Kan hans barn också vara döpta i ett dissentersamfund? (Men döpta som barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Han flyttade till Norge 7/10 1910 från Nyeds församling, fortfarande odöpt. Nyeds kyrkoarkiv, Församlingsböcker, SE/VA/13409/A II a/5 (1906-1910), bildid: 00043414_00016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar. Mulig du har rett Chris at de ikke har døpt barna i kirken, og at de har tilhørt et trossamfunn. Finnes rotemansarkivet i Stockholm digitalt slik at man kan søke der?Berit! Harald Thegerstrøm stemmer, men Thora heter Thora Bertine Olsen født i 1893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hvis de var dissentere og ikke døpte barna i Statskirken av den grunn, ville jeg trodd at de heller ikke valgte å gifte seg i Statskirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Nej, det är konstigt att det inte är vux3ndop, de kan möjligen ha bytt samfund. Harlads systrar blir döpta i statskyrkan i Sverige vid relativt vuxen ålder, det är inte ovanligt att man gjorde så. Rotemansarkivet finns på Lenke Arkivet täcker inte hela Stockholm än.De bodde bara i Stockholm ett tag, sedan flyttar de runt i norrland och slutligen i Nyed där Haralds far dör 27 jan 1897.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar. har litt problemer å finne ut av hvordan søke på databasen i Stockholm det vesle jeg prøvde, men finner vel ut av det. Ser ut til å være vanskelig å finne ut av hvor jentene ble døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.