Gå til innhold
Arkivverket

[#82262] Ole Christiansen og Johanne Mathisdatter Eidsberg.


Gjest hilde roos
 Del

Recommended Posts

Gjest hilde roos

Ole Christiansen og Johanne Olsdatter(Kirkeng)giftet seg 21/12 1816 Rakkestad.De flyttet senere til Eidsberg men jeg vet ikke når. De fikk barna Chtistian Olsen f 20/10 1818.Mathis Olsen f 11/12 1820.Anders Olsen f 6/10 1822 død 9/6 1824.Anders Olsen f 6/2 1825.De er all født i Rakkestad. De to første er konfirmert i Rakkestad.Anders Olsen er konfirmert 27/10 1839 Eidsberg.Har prøvd å finne ut om disse guttene har giftet seg men har litt problemer med å lese kirkebøkene.Noen som vet?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Takk for hjelpen.Det må jo være han for det for det står jo at han er født 1820 i svar nr to. Skal se om jeg kan finne noen av barna hans født kanskje noen av hans slekt har vært faddere.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Takk for hjelpen.Christian er født i 1818 så det stemmer.Jeg har prøvd å finne han gift men har problemer med noen årstall der det er litt vanskelig å lese. Forøvrig så virker ikke lenken i svar nr 6 men jeg kan se om jeg finner Anders gift.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

Kan dette være Christian.Han blir gift 2 april 1844 i EidsbergØstfold fylke, Eidsberg, Ministerialbok nr. I 8 (1832-1848), Ekteviede 1844, side 261. Har vanskeligheter med å lese alt,men han er f. i Rakkestad. Permanent sidelenke: Lenke Hvis dette er riktig Christian har jeg ham som en ane av min mann.Hans sønn Ole Anton Christiansen f.10.10.1849 dør i Stokke i Vestfold 1914.Hilsen Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Tror du har rett Frøydis ser Brandsrudnavnet ved vielsen og det kan stemme med den jeg har i 1865, har sett etter vielsen men etter 1845 da så denne er nok rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Tusen takk til begge to. Dette spørsmålet er til Frøydis.Har du noe data på foreldrene til Christian olsen? Jeg spør for å være helt sikker på at det er riktig personer her,har nemlig tatt feil før i slektfoskningen og det er ikke gøy.Opplysninger om foreldrene til Christian er: Johanne Mathisdatter født/døpt 17/8 1788 Skjeberg.Hun ble konfirmert 10/10 1802 Rakkestad. Hennes foreldre var:Mathis Olsen og Kari Olsdatter.Johanne giftet seg 21/12 1816 Rakkestad med Ole Christiansen(Grøtvedt).Hun kom forøvrig fra Kirkeng.Stemmer dette med de opplysningene du eventuelt har?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

I mine data har jeg Johanne f. i Skjeberg 1786.Nr. 63 på høre side Skjeberg, Ministerialbok nr. I 2 (1726-1791), Fødte og døpte 1786, side 139. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei Frøydis.Dette er nok samme personer. Jeg skrev opp feil fødselsdato på Johanne. Jeg har det samme som du oppgir.Har du fødselsdatoen til Ole Christiansen og hvem som er hans foreldre? Johanne var søster til min tip oldemor Else Mathisdatter.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

Jeg har ikke sikre data på Ole,men i 1779 blir en Ole døpt høyre side nesten nederst.LenkeHans foreldre er Christian Bæreby og Christi? Jeg ser at flere av fadderene har navnet Grøtvedt.Mvh.Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei igjen.Stemmer det at det er flere som er fra Grøtvedt, det er der min slekt kommer fra.En ting til: Vet du når ole Anton Christiansen kom til Stokke?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

Ole Anton flyttet ut fra Eidsberg 28.4.1868.Han er konf.18.10.1868 i Skjeberg,og han blir gift i Stokke 9.6.1876.Lenke Vet ikke når han kom til Stokke.Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Tusen takk for all informasjon jeg har fått av deg.Det hjelper en del når en kan sammenligne funn så man er sikker på at det er rktige personer man har funnet.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.