Gå til innhold
Arkivverket

[#82264] Rödne1846


Gjest Per Nilsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nilsson

Hej! Behöver hjälp med Anders Andersson från Boda Östervallskog som flyttar till Rödnes 1846 Har hittat honom i inflyttade 1847 Rödnes där stå inflyttat oktober 1846 finns på 1847 inflytt nr. 3. Vart tog han vägen svårt att läsa så jag behöver Expert hjälpMVH Per Nilsson Östervallskog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Så rart at det står Rømskog i de transkriberte innflyttingslistene, når han flytter til Rødenes? Det står ikke noe om Rømskog i kirkeboka: Østfold fylke, Rødenes, Ministerialbok nr. I 5 (1838-1849), Inn- og utflyttede 1847, side 210. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 3)(Rødenes ligger litt lenger syd enn Rømskog.)Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nilsson

Hej ! Tack för hjälp med Anders Finns det några mer spår efter Anders sen han flyttat till gården Tukken i Rödnes Hans far dör 1859 och modern 1881 och han finns inte i husförhörslängder fram till 1895 så han flyttade inte hem.Vart tog han vägen??Hälsning Per Nilsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Andersson, Anders Dräng (ogift man)f. 4/3 1825 i Östervallskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 11/11 1846 från Boda, Östervallskog, Värmlands län (Värmland) till Rödenes, Östfold fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 47Emibas emigrationsakt: Östervallskog S 1846 006Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Andersdotter, Anna Hustru (gift kvinna)f. 3/9 1824 i Östervallskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 7/8 1849 från Boda, Östervallskog, Värmlands län (Värmland) till Rödenes, Östfold fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 45Emibas emigrationsakt: Östervallskog S 1849 003Onormerade namnformer:Destinationsland: NorgeEr detter søstern? I går var det faktisk dagen han fikk utvandrings attesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nilsson

Tack för tipset på Anna,hon är inte syster till Anders men på husförhör sidan 45 som du hittat Anna, finns den Anders jag söker. Han har kommit hem från Rödnes 1849 och gift sig i Boda Tack igen för ditt tips det hjälpte mig på rätt väg med Anders MVH Per Nilsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nilsson

Hej igen! Anders Andersson gifter sig i Boda Med Hustrun Marit Ersdotter dom får fem barn 2 dör i tidig ålder 1 reser till Amerika men Mariana Andersdotter född 18520917 reser efter att far och mor dött till Rödnes och jag finner henne på gården Östenby 1876,hoppas att finna ut mer om Marianas liv på gården Östenby i Rödnes. Hälsning Per Nilsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.