Gå til innhold
Arkivverket

[#82280] Søker forfedre i Brunlanes


Gjest Marie Aske
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Aske

Søker forfedre i Brunlanes.Anne Nilsdatter (1737-1809) var mor til den kjente mølleren på Halle Mølle, Nils Larsøn. Hun kom fra Helgeroa. Hun ble også kalt Anne Haugene. Hvem var Annes foreldre?Aase Torbjørnsdatter (1755-1826)ble gift med Jens Gundersen, Våle Søndre. Åse kom fra Hummerbakken under Våle. Men hvem var hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om dette er Anne som enke her med sønnen Nils Larsen og en datter? 1801-tellingen. LenkeOm lenken går inn her i dag vet jeg ikke. Kan lete litt etter Annes opphav:Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøvde søke på Fam. search og fant en Anne Nielsdatter oppgitt f. ca 1738 i Helleraaen, Brunlanes av foreldre Nils Eriksen og Helvig Nielsdatter.Siden det er vrfient å få inn lenker her i dag, så skriver jeg av de opplysninger jeg fant ved foreldresøk på dette foreldrepar.Barn: Anne f. ca 1728Abraham f. ca 1740Peder f. ca 1743 d. 8, jul 1786Jacob f. ca 1743Maren f. ca 1747Hans f. ca 1745 d. 14 mai 1795. Alle i Helgeraaen. Vet ikke om disse opplysningene kan sjekkes i kirkebøker.Skal se om jeg finner flere opplysninger. ( Har du sjekket bygdebøker fro Brunlans?)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nytt forsøk med vielsen til AAse Thorbjørnsdatter og Jens Gundersen her: Lenke Mulig det finnes kirkebøker som er mulig å kontrollere disse opplysninger i?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.