Gå til innhold
Arkivverket

[#82282] Ole Olsen Verdal


Gjest Monica Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Du er jo så heldig at du slipper å bla i kirkebøkene denne gangen. Om du leser innlegg (20) av Trond Okkenhaug så ser du at han henviser deg til et annet tema om de samme personene. Øverst på siden finner du en viktig boks hvor det står -Søk i tema/gå til nummer. Skriv inn temanummeret der, og søk.Nå har du vel fått veldig mye informasjon på veldig kort tid. Du trenger kanskje litt tid på å gå gjennom alt slik at du får et overblikk. Kom heller tilbake her med nye spørsmål når du har arbeidet deg gjennom det du har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Olsen

Ja er mye å sette seg inn i og har mer enn nok å begynne med, blir mye spørsmål før man skjønner tråden i dette. Takk nok en gang for god hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg lette i 1875 etter Ole Olsen i Buksnes, og det var mye rart og flere Ole Olsen fra Trøndelag. Personlig synes jeg 1875 er en av de dårligste tellingene når det gjelder riktighet. Jeg fant Ole Olsen, men det står f.1829, men kona har riktig navn. FT 1875 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=f71860&gardpostnr=3&personpostnr=26&merk=26#ovre>LenkeJeg fant da tilslutt vielsen deres 30/7 1873 Buksnes, nr.20 LenkeJeg fant fødselen til Marie P N, men fødselsdatoen stemmer ikke helt. 28/2-12/4 1852, nr.2 Lenke Dette tror jeg er Marie i 1865 Lenke og foreldrene i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om det er riktig Marie PN jeg har funnet skulle det være mulig å finne ut ved å se om noen av hennes søsken var faddere til hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Olsen

Hun heter jo Marie Petrikke men syns det står Marie Petricia? Så flott at du fant linkene, spesielt over vielsen, var akkurat ferdig med å lete på tiåret etter , trodde kanske de fikk første barn like etter de ble gift men ser at det gikk noen år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.