Gå til innhold
Arkivverket

[#82285] Nelius (Nils) Theodor Nilsen, Lillesand, Aust-Agder


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Nils Theodor Nilsen f. 9/9-1857, Lillesand, død 25/7 1935 hvor? g.m.Hanne Amalie Omundsd. f. 19/3-1856, Farsund, død 6/7-1929, hvor? Barn: Marie Regine f. 6/9- 1883, Lillesand, død 7/5-1929, Sarpsborg. Gift med Hans Julius Olsen, Lislerud, 14/9-1905 i Eidsberg, Østfold. Jeg har noe om Hanne Amalie, men ingen ting om Nils. Lillesand har bare 1884-1899, minis.og 1904-1934, klokk. Finnes det noen hjelpere der ute? Hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Her er dåpen til Nelius Theodor i Lillesand i Vestre Moland, men han er født 9/10 1857, ikke 9/9: Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Vestre Moland, Klokkerbok nr. B 3 (1851-1861), Fødte og døpte 1857, side 67. Permanent sidelenke: LenkeHvor har du fødselsdatoen til Nils Theodor Nilsen fra?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei og takk til Berit og Laila. Jeg har en gammel slektstavle til en av mine svigersønner, og har antagelig opplysningene derfra. Etter det jeg har fått fra dere,forstår jeg bedre sammenhengen, at familien flyttet til Østfold. Hanne Amalie Nilsen finner jeg nå død i Sarpsborg og også Nelius Nilsen, begge i samme grav på St. Olavs gravlund,02- 03- 14. Takk hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Kjell Rosenberg utgav (2. opplag 1991) 'Lillesand historie I'. Der er Nelius Theodor Nielsen omtalt på side 539-540. (Men også en annen som heter 'Niels Theodor Nielsen' som bl.a. var ordfører omtales mye i boka...)På s 539 skriver Rosenberg om løpenr 210. Nelius Theodor er eldste sønn (av ?? - for her synes jeg teksten er uklar...) - og overtok huset på Kokkenes med hjemmelsbrev av 1879. I 1896 er han omtalt som fraværende sjømann. I 1901 selges huset på auksjon til handlende Alvilde Emanuelsen for kr 160.-, noe som omtales som en lav pris.Se avsnittet nedenfor og bedøm selv...

bilete10416.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.