Gå til innhold
Arkivverket

[#82291] Tyde og tolkehjelp for dåp i Nannestad 1858


Gjest Kenneth Jahren Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Hei.Har funnet en person som ser ut til å passe godt med informasjon jeg har fra før, men er usikker. Problemet er at jeg ikke er helt sikker på om jeg leser rett [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=530&idx_id=530&uid=ny&idx_side=-90>Lenke linje 109Barn: Sigvard, Foreldre: ? Martin Hansen ? og pige ????Er også usikker på hvor godt han passer med informasjon jeg har funnet tidligere. Tar like godt med alt så ingen leter unødig.Folketelling 1900 LenkeBarn1: Lenke døpte 1883, S. 6, linje 5 Barn2: Lenke døpte 1885, S. 16, linje 22 Barn 3: Lenke døpte 1888, S. 25, linje 7 Barn 4: Lenke døpte 1890, S. 36, linje 15 Barn 5: Lenke døpte 1894, S. 15, linje 20 Barn 6: Lenke døpte 1897, S. 28, linje 26 (her er jeg også usikker på foreldrenes bopel).Ekteskap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Brudgommen i 1880 er den samme som født 4/9 1858(linje 109)med foreldrene ungk. Martin Hansen Kopperuden? og pike Inger Gulbransdt. Kopperuden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Det står nok Kopperudeie (selv om det ikke er noen synlig prikk over i-en), ikke Kopperuden.Av fadderne sees at dette er Kopperud i Bjørsokn, ikke Kopperud i hovedbygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Mange takk.Jeg har forsøkt å finne igjen denne familien i 1865-tellingen, men uten å lykkes. Er ikke denne tellingen ferdig registrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Denne familien holdt til i Bjørke, og det er årsaken til at du ikke finner dem i 1865-tellinga. Tellingslistene fra 1865 for Bjørke sokn i Nannestad prestegjeld er nemlig dessverre for lengst gått tapt. Bare listene for Nannestad hovedsokn og Holter anneks er bevart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

9: Det forklarer saken.Jeg har også funnet Sigvards foreldre sitt ekteskap Lenke linje 25 . Her har jeg problemer med å tyde fedrenes navn. Tror brudgommens navn er Hans Sørensen, men hva med brudens far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er nok ikke brudgommen som heter Hans Sørensen, men hans far. Brudens far leser jeg som Gulbrand Tostens. Sandnæssæter.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.