Gå til innhold
Arkivverket

[#82293] Lorentse Johanne Andreasdatter f. 13/6 1841 i Meløy - hvor ble hun av?


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Lorentse Johanne Andreasdatter ble født på Vandbakken i Meløy, Nordland 13/6 1841 som såkalt Uægte, av foreldre Tjenestekarl og Ungk. Andreas Jørgen Isaksen, Flagnes(?) i Gilleskaal, 21 aar, og pige Ane Hendrikka Andersdtr. Vandbakken, 28 aar gl. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17109&idx_id=17109&uid=ny&idx_side=-90>Lenke Jeg finner igjen Lorentse i Folketelling 1865, - hun er da oppført som ug., 26 år, og bodde hos mor og stefar Petter Sørensen i Marken i Meløy. LenkeVidere er hun i Folketelling 1875 oppført som ugift tjenestepige, f. 1842 i Meløy, på Skaugvold i Gildeskål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Hei igjen Britt!Har du lett i kirkebøkene etter evt dødsfall i tiden 1875-1900?Jeg fant en bra kandidat som døde 1890, nr 11:Kildeinformasjon: Nordland fylke, Meløy, Ministerialbok nr. 843A02 (1878-1908), Døde og begravede 1890, side 100.Samme kandidat her i KLOK, nr 1:Kildeinformasjon: Nordland fylke, Meløy, Klokkerbok nr. 843C07 (1888-1907), Døde og begravede 1890, side 73 - [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2608&idx_id=2608&uid=ny&idx_side=-55>LenkeEr det 'din' Lorentse som får et barn, Helmer, i Gildeskål 1868 og søm dør året etter? -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Hei Gry, og tusen takk for hjelp også denne gang.Joda, det er nok den Lorentse jeg etterlyser som dør i 1890. Jeg er visst litt sløv, for tenkte faktisk ikke over at hun kanskje kunne være død før FT 1900!!Det er også den samme Lorentse som får sønnen Helmer 1868 i Gildeskål, og har nå også funnet Helmer død i 1869.Tusen takk for oppklaring av Lorentses skjebne (og også sønnen Helmer som jeg ikke hadde anelse om).Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.