Gå til innhold
Arkivverket

[#82300] Nils Fredrik Lundberg f. ca 1837 i Brunsko sogn, Karlstad Læn, Värmland , Sveri


Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg

. Det stopper ved Nils Fredrik Lundberg f.ca.1837 i Brunsko sogn, Karlstad Læn,Værmland, Sverige og Britta Kristina Karlsdatter f.ca.1837 i Arvika, Værmland. Bosted 1875: Sedsvoldmoen, Ullensaker som tilreisende kobberslager, omstreifere. Barn: Maria Kristina f.08.02.1867 på Helstmoen, døpt i Elverum. Karoline Nilsen f.1871 i Brunsko. gift 10.08.1895 i Kampen,Oslo med Oscar Martinus Johansen. Barn:Amanda Charlotte Johansen f.30.04.1893 i Oslo Charlotte f.1874 i Brunsko. gift.14.12.1913 i Kampen med Alfred Andresen. Barn:Mary Evelyn Andresen f.29.07.1927i Vestre Huken, Oslo Håper det finnes noen der ute som kan hjelpe min venninne. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg

Takk til dere som har svart så langt. Det vi håper på er at noen kanskje vet mere 'bak i tid' om Nils Fredrik og hans hustru. Det er kanskje noen ' der ute' som kan lete i Sverige , eller vet når NF kom til Norge. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Dåpen var fra Elverum, hun var født der. I Sverige har jeg flere abbonnement siden det meste av min leiting er konsentrert der. Det er både kirkebøker og husforhörslängder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johanne Horg

Karoline F.1871 og Charlotte f.1874 er begge født i Sverige og sannsynligvis døpt der.Det er amanda Charlotte,Karolines datter som er gift i 1913 med Alfred Andresen. Beklager feilen. Johanne Horg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Far til Nils Fredrik er antagelig Karl Gustav Lindberg, f.1825 i Bordby sogn i Vestmanland i Sverige, død 8-5-1904 og gravlagt i Heggen sokn av Modum. Dette passer ikke med aldersoppgaven i 1875, men jeg hadde fra før at Nils Fredrik er født 1849, og DA passer det. Jeg er ikke 100 prosent sikker på hvem mor til Nils Fredrik er, men det er ganske sikkert Marie Persdatter, død på Engmobakken i Elverum. De hadde i alle fall tre døtre sammen både før og etter Nils Fredrik - født hhv 1842/44, 1852 og 1854 (de sistnevnte visstnok i Elverum). Men Nils er - hvis det er riktig at han er født i 1849 - bare 18 år gammel ved datteren Maria Kristinas dåp i Elverum 1867... Bekreftelser bør derfor innhentes :-) Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg

Takk ! Vi må sjekke disse opplysningene. Har du neon slektskap til Nils Fredrik ettersom du hadde hans data fra før ? ( dette er slektninger til Johanne,s (innlegg over) barnebarn. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Nei, jeg vet foreløpig ikke om noen link til denne familien, selv om jeg nok tror det er godt mulig vi finner den hvis vi kommer lenger bak på disse Lundberg-folkene. De fleste av reisende slekt er jo på en eller annen måte i slekt med hverandre :-) Jeg samler for øvrig på alt jeg kommer over av reisende slekter, og har etter over 20 års 'samling' ganske mye. Setter også pris på om det meddeles her på forumet hvis dere finner ut mer om denne familien! :-) Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.