Gå til innhold
Arkivverket

[#82362] Anders Lauritzson Heiberg, g. m. ? Maren Tordsdtr. Benkestokk eller Trudesdtr. N


Gjest Bjørn Grønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Grønhaug

Jeg trenger hjelp til å finne ut hvem som er konen til Anders Lauritzson Heiberg Birth 1565 in Heds, Tønder, Jylland, Denmark Death 1630 in Fuhr, Luster, Sogn og Fjordane Har funnet to kandidater 1. Maren Tordsdtr. Benkestokk 1575-1653 2. Maren Trudesdtr. Nitter 1570-1653 Begge døde i Lavoll, LusterDisse to står oppgitt som kone på forskjellige slektstrær på internett. Jeg er lettere forvirret, kommer ikke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Har du søkt her i DA på disse aktuelle navne?Det finnes også en bok av Wilhelmine Brabdt om slekten Benstokk.Selv om det sikker er mye feil/unøyaktigheter i dise 'kildene' an de være til stor hjelp ividere arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Kilde: Benkestokk-seminaret fra 1999, side 37, tavle 12.Maren Tordsdatter Benkestok, f. ca. 1577 gift med Anders Lauritssøn. Anders tilpantet seg gården Jordanger og han er nevnt i 1593.Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønhaug

Jeg har for så vidt kommet til dette jeg også, men det er så mange som har Maren Trudesdtr. Nitter som konen hans.Anders kom fra Danmark, men hans farfar Anders Heiberg d. 1620 er fra Sunnmøre. ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønhaug

Etter som jeg nå har forstått det, så er Maren Trudesdtr. Nitter gift med Anders Lauritzson Heiberg. Maren Tordsdtr. Benkestokk er hans mor og gift med Laurits Andersen Heiberg. Det var mye krøll med Heiberg som lenge var trodd kom fra Danmark, men nå viser det seg visst at de er fra Sunnmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren Tordsdtr. Benkestokk er vel snarere FARmor til Anders Lauritsson Heiberg, og g.m. fogden Anders Lauritssøn (død 1629) fra Heds, Tønder, Sønder-Jylland ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.