Gå til innhold
Arkivverket

[#82363] Martha (1870) og Knut (1873) Holm -søsken frå Hedmark til North Dakota -opphav?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

FT1900 for Ervin township, Traill Co., ND syner denne huslyden:~~~~~~~~~~~~~~STONEDAL, O. A. Aug. 1854 unk unk unk [no occ] mar7yrsSTONEDAL, Martha Nov. 1870 NOR NOR NOR wife emigrated 1889 mar7yrsSTONEDAL, Marie Nov. 1891 ND NOR NOR adopted childHOLM, Knut Apr. 1873 NOR NOR NOR brother-in-law farm laborer emigrated 1891~~~~~~~~~~~~~~Martha Holm er oppgjevi vera fødd i ''Østerdalen'' (Austerdalen) i Noreg. Eg finn ho ikkje i 1910 eller 1920, men i 1930, då attgoft med Martin Urness, vert utvandringsåret hennar oppgjeve til 1888. Ho døydde i Fargo, ND 17.12.1952. Fødselsdatoen vert på gravstøtta hennar oppgjeven til 25.11.1870.Broren Knut veit eg ikkje noko meir om!So er spørsmålet; er det nokon med lokal kunnskap i Austerdalen som kan hjelpa meg finna ut:* Nøyaktig fødestad (og -dato) for Martha Holm?* Det fulle namnet hennar?* Namni på foreldri hennar med yrkestitel, bustad og opphav?* Riktig utvandringsår for Martha?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg tror de kom fra Holmslien i Rendal. Jeg fant Knut og Marte konfirmert der. Marte født i Stor-Elvdal. Foreldrene er Johannes Knutsen og Rønnaug Olsdatter, jeg tror kanskje også de emigrerte.Ser ut til at de brukte Svalstad i emigrasjonsprotokollen LenkeI registreringen til militæret for Knute Holm er slektning J. K. Svalstad i Leonard, Clearwater co, MN. Dette må være faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Linken fungerte dårlig - prøver igjen Lenke Tror ikke denne fungerer heller.Marthe Svalstad (18 år) dro fra Oslo 12. april 1889 Knud J. Svalstad (18 år) dro fra samme sted 5. juni 1891.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Tordis for nyttige og spennande innlegg!Utifrå dei opplysningane som du kjem med, har eg funne fødsli til Martha 26.11.1870 i Storelvdal: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8901&idx_id=8901&uid=ny&idx_side=-4>LenkeOg her er vigsli til foreldri hennar 13.6.1870 i Storelvdal: LenkeDette ser ut til å vera ein ''farande'' huslyd. Johannes Knutson (1844) seiest vera frå Ophus i Ringsaker - son av Knut Madtson, medan Rønnaug Olsdotter (1844) var frå Ringebu - dotter av Ole Overson.So vart Martha konfirmert i Ytre Rendal sokn i Rendal - busett på Fiskvik: LenkeEg er mildt sagt ''forvirra'' over geografien her og treng litt meir hjelp:* Holmslien er ein matrikkelgard i Rendal* Svalstad er eit bruksnamn i Rendalmen desse to namni er, sovidt eg kan forstå, på to heilt ulike kantar av bygdi? Eller har dei to namni tilknytting til kvarandre?Kva bør eg skriva som:* oppvekststad til Martha Holm Stonedahl Urness (og bustad til foreldri hennar)?* Yrkestitel til far hennar?Når det gjeld opphavet elles, ser eg at Johannes Knutson var fødd i Ringsaker 20.7.1844. Foreldri var plassfolk i Sørbrugetseiget i Ringsaker (Lenke).* Spørsmål her er: Ophus, er det ein parsell av Sørbruget i Ringsaker?Rønnaug Olsdotter var fødd i Ringebu 23.6.1844. Foreldri var sjølveigarar på Aandsløkken i Ringebu (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg er ikke lokalkjent i Ringsaker, men Ophus-navnet har Johannes sannsynligvis tatt med fra Stor-Elvdal. Jeg skal sjekke mer om hvor Sørbrugetseiget ligger, men utifra fadderene så må det være på Brøttum.Jeg er heller ikke lokalkjent i Rendal så her må nok noen andre trå til.Når det gjelder Aanslykkja så er det en gård som fremdeles er i bruk. Den ligger i Brekkum, sidedal på østsida i Fåvang sogn som igjen ligger i Ringebu kommune. Navnet på gården har flere skrivemåter - Aansløkken, Aanslykkja, Ånsløkken osv. Her er Aansløkken (nedre)i 1865 - drevet av Rønnaugs eldre bror Iver Olsen LenkeI Norske Gardsbruk, ny del står det at garden har vore i slekta frå 1796.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Når det gjelder Ophus ligger det i Åsmarka, han kan jo godt ha bodd der før han reiste til Åmot.Flere av min tipp oldefar Ole Børresen sine søsken reiste til Åmot, en av dem også født på Sørbrugs eie, resten Skutbergsveen som er et Ophus eie. Disse var jevngamle med Johannes Knudsen og var nok også bekjente tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Tordis og Else Kari for nye interessante innlegg!Med desse opplysningane er opphavi til foreldri Johannes og Rønnaug ''i orden'', men framleis har eg vanskar med ''den siste tidi'' før denne huslyden utvandra til Amerika! Eg gjentek frå innlegg #5:* Kva yrke hadde Johannes Knutson i Rendal, og kvar i Rendal (gardsnamn/bruksnamn/plassnamn) hadde han bustaden sin? Fiskvik, Holmslien eller Svalstad?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lars E. Øyane

Eg vil i kveld gjerne få hgenta fram att dette tema frå i haust, som framleis manglar endeleg løysing. Eg syner til spørsmåli i innlegg #12 og likeins til utgreiingi eg hadde i innlegg #5.Kanskje finst det einkvan med ekspertise på Rendal som kan forklara denne huslyden for meg? Finst det ei god bygdebok?Eg takkar nok ein gong for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.