Gå til innhold
Arkivverket

[#82364] Når døde 'Kari Bondekones' siste mann Knut Andersen Berg 1763- ?


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Det står mye om dem i 'Oplysninger om familier i Oslo og det gamle Christiania' av Finne-Grønn, men akkurat denne opplysningen ser ut til å mangle. Se hos Wangensteen.net http://www.wangensteen.net/Etter at Kari Andersdatter Løvestad døde i 1814 ble Knut gift på nytt med Anne Christine Eger i 1815. Hun døde i 1855, men når døde Knut ?Jeg antar at noen har klart å finne det ut - så slipper jeg kanskje å saumfare kb enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Da mange ikke er 'medlem' på Finne-Grønn området hos Wangensteen.net tillater jeg meg å vise et utsnitt av det som står om Knut Andersen Berg (i anførselstegn):Kari/Karen var født i 1719 i Nannestad og døde svært velstående i 1814 i Christiania. Hun ble i 1744 gift med høker og øltapper Truls Nielsen Foss, i 1777 gift med høker Christopher Pedersen Baarstad og' 3. gang 3/5 1786 i Christiania, viet af hr. Nannestad, «enken Karen Andersdtr. Baarstad» med høker Knut Andersen Rerg. «dimittert af Kongens tjeneste.» Han fik 28/1 1786 borgerskab i Christiania som spækhøker og 1/10 1790 brev «tillige at handle med ostindiske varen. I folketællingen 1801 anføres han som 38 aar gl., kjøbmand og feierinspektør i Forstæderne med en krambodkarl og 2 feierdrenge. l 1814 var han stadskaptein.Hans far var muligens den feierinspektør Andreas Berg, der blev begravet 28/8 1780, 52 Aar gl. i Christiania. Knut Berg blev gift 2. gang 16/10 1815 i Oslo med høker Niels Jandrups enke Anne Christine Eger'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.