Gå til innhold
Arkivverket

[#82374] Invandring från Sverige 1889 till Christiania


Gjest RoseMarie Ivarsson
 Del

Recommended Posts

Gjest RoseMarie Ivarsson

HejJag har en anfader; Alfred Leonard Gustafsson född 1862-11-22 i Göteborg Domkyrkoförsamling (Gustavi församling), som skall ha flyttat till Christiania 1889. Är det någon som vet hur man gör för att gå vidare och söka efter honom?Tacksam för hjälp! RoseMarie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Vestli

Hei,Jeg ville forsøkt å finne ham i folketellingen i Norge i 1900. Etter et veldig raskt søk fikk jeg opp denne mulige kandidaten Lenke , men jeg kan ha oversett noe.Håper dette hjelper deg!Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Wilhelm Johnson

Når jeg ser på vielsen på Family search stemmer det med fødselsdato og sted. Han døde 12 jan 1935. Han ble gift 19 april 1890 med Susanne Abrahamsen født 1863 hun var fra Tjølling som idag hører til Larvik.mvh Nils Wilhelm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

I folketellingen 1900 for Oslo finner du den samme som Berit fant: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f00301&gardpostnr=5369&personpostnr=141376&merk=141376#ovre>Lenke Men her ser man at han heter Gustaf Leonard og født 20.05.1862. At det er samme mann ser man av kona Matilda, som innvandret samtidig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du trykker på Family i lenken til ekteskapet finner du fødselsdato og hvor Alfred Leonard ble født. Du får også opp barn i ekteskapet. Familien har flyttet en god del som du vil se.Dette burde vel være rett familie som Nils Wilhelm Johnson har funnet :-)Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du da familien på Lillestrøm 1900 -tellingen med alle barna som er listet opp på Fam. s. LenkeDu finner også foreldre til Alfred Leonard om du trykker på lenkene fra Fam.s. ( innlegg 8) :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da lurer jeg på om ikke dette må være Susanne Abrahamsen har hos foreldre på Østre Halsen i Tjølling 1865? LenkeTjølling tilhører Larvik Kom. i dag.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tar med denne lenken også som vel viser at det er rett Alfred Leonard som er funnet :-) Lenke Och Bohus&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Det er sikkert mulig å finne flere opplysninger om Susanne Abrahamsdatter og hennes forfedre i Vestfold om du ønkser .På 'Vestfold slekt' kan du søke og i Tjølling finner du hennes søsken døpt. Henns far kom fra Stokke, og det er sikkert mulig å finne hans slekt bakover der.Lykke til med søking.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RoseMarie Ivarsson

Hej alla hjälpsamma.Nio har varken hittat 'min' Alfred Leonard. Han var min farmors farfar.Han var gift i Göteborg, men hustrun dock i Februari 1889 and han lämnade fyrar yngre barn (1,4,5,6 år) till fosterhem. Tre månader efter dödsfallet hustruns flytta honom till and Känner jag mig sminkad Christiania omgift ett år senare. 1890 flyttar en av hans döttrar till Christiania, men tydligen integrerad tills hans pappa ...Känner jag mig sminkad någon där som vet om man kan få tag på Bouppteckningar i Norge?Tack för hjälpt. Rose-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RoseMarie Ivarsson

Hej alla hjälpsamma.Ni har hittat 'min' Alfred Leonard. Han var min farmors farfar.Han var gift i Göteborg, men hustrun dog i Februari 1889 och han lämnade sina fyra barn (1,4,5,6 år) till fosterhem. Tre månader efter hustruns dödsfall flyttade han till Christiania och var omgift ett år senare. 1890 flyttar en av hans döttrar till Christiania, men tydligen inte till sin pappa ...Kanner någon till om man kan få tag på Bouppteckningar i Norge?Tack för hjälpen. Rose-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ja, boupptekningar(skifte) kan du få :-)Dersom dei ikkje er for 'nye' finn du mange her på Digitalarkivet, sjå øverst på den blå linja her øverst på sida.Det er altså 'Skanna skiftemateriale'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Desverre er ikkje din forfar død så 'tidlig' at han er å finna i Dødsfallsprotokollen.Men eg trur at protokollen vert opna like over jul, for den er å finna fram til desember 1934.Dersom du ikkje vil venta til den vert opna, kan du be om oppslag frå Statsarkivet i Oslo, her ser du han i Dødsfallsprotokollregisteret, #82: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27246/19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.