Gå til innhold
Arkivverket

[#82375] Andreas Olsen Fahret, Telemark?


Gjest Per Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Karlsen

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Anleggsarbeider Andreas Olsen Fahret sansyneligvis født en gang i 1860 årene trolig i Skien? Han er min angivelige farfar. Min far ble født 16.01.1890 i Skien. Min farmor het Ingeborg Kristine Halvorsen. Senere gift med Elias Karlson. Farmor var vistnok født i Gjerpen 31.01.1867.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Karlsen

Takk for hjelpen. Som det framgår av jirkeboken var far et 'uekte barn'. Jeg vet ikke noe mer om Andreas Olsen Fahret enn at han skal være min farfar. Fødselsdat og år og hvor han er fra vet jeg ikke. Vet du eller andrfe hvordan jeg skal gå vidre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Området der Telemark Sentralsjukehus ligger het Faret, han kan ha vært arbeider der kanskje. Om han er født i området der, så kan det stå under kb for Solum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Karlsen

Hei!Nå trenger jeg hjelp til å tyde navn på foeldre og faddere til min farmor Ingeborg Kristine Halvorsen. Født 31.01.1867 i Solum kommune i Telemark.Hun finnes i Ministralboken Solum kommune 1865-1876 side 35 nr.62. I tillegg spør jeg om hvor kan jeg finne foreldrenes fødsesdato/år?På forhånd takk for hjelpenMvh. Per Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Halvor Halvorsen Skjelbredstrand og Henrikke Olsdtr. Faddere: Moderen, Andrea Eliasdtr Skjelbredstrand, Karl Eliasen Skjelbredstrand, Mathias Gravklev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Per!Halvor er født rundt 1823 og Henrikke født rundt 1841 iflg. vielsen.Ungkarl Halvor Halvorsen og piga Henrikke Olsdatter blir viet 5 august 1858 i Bamle (side 306) Halvor er da 25 år. Bustad Solum Berg i Bamle og foreldrene heter Halvor Halvorsen og Ingeborg Kirstine (Pedersdatter?) Henrikke er 17 år. Bustad Froland i (Berg..tind?) og foreldrene heter Ole Christophersen og Maren Kirstine Olsdtr.Halvor og Henrikke får en sønn Halvor døpt (før ekteskap)21 febr. 1858 i Bamle (side 56 nr 27) Denne Halvor dør muligens da de døper en sønn 29 mai 1859 i Bamle (side 73) også for Halvor.Håper dette hjelper deg litt Per! Hils så mye!!!Mange hilsner Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei igjen!Konfirmasjonen til Ingeborg Kirstine finner du på side 145 i Solum/Solum. Hun ble konf. 24/4-1881. Her ser du også at faren er Blikkenslager.Mange hilsner Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.