Gå til innhold
Arkivverket

[#82390] Skifter i Oslo 1767 - 1795 ?


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Det finnes skifteprotokoll 12 og 13, men for meg så ser det ut som om det skulle vært en i mellom dem. Jeg finner ingen skifteprotokoll for tidsrommet 1767 - 1795.Kan det stemme at det ikke ble foretatt noen skifter på ca. 28 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ante meg at der var noe sånt, men hvorfor bruker DA sitt eget nummereringssystem og ikke de numrene som står på protokollene? Protokollnr. viser at det mangler 2 stk.Om jeg noterer meg at min kilde til et skifte finnes i protokoll 13, så blir jo det helt feil da det egentlig er protokoll 15. Se Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det offisielle nummeret til denne skifteprotokollen er nr. 13, jf. kataloginformasjonen (Lenke - der du rett nok finner protokollen delt i 13a og 13b, sannsynligvis fordi protokollen på et tidspunkt er delt ved restaurering). At mormonene ved filming kalte protokollen 'Book No. 15', kan vi ikke forholde oss til.En presis kildereferanse er: SAO. Oslo skifterett. Skifteprotokoll nr. 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Så det er slik det forholder seg. Det er altså mormonerne som har feil nummer, og ikke DA. Da skylder jeg nok DA en unskyldning. Da bør jeg nok gå gjennom kildene mine for skifter. Jeg skrev opp det nummeret som sto på de gamle mormonfilmene på Riksarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.