Gå til innhold
Arkivverket

[#82391] Hjelp til å finne mulig utreise


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Botolf Julius Jensen gifter seg med Emilie Jensen 5.6.1850 i Oslo Domkirke Permanent bildelenke: Lenke På Fam.S finner jeg i 1880-tell en familie Julius Gensen 54 år g.m. Amelia Gensen samme alder. De har datteren Emma f. 1862. bosatt Cleveland. Kan noen se om dette er den samme familien som de som giftet seg i Oslo Domkirke? Jeg kan ikke finne dem i 65-tell. ell. 75-tell. Jeg er ikke så dreven på lenker enda at jeg fikk inn denne så jeg legger ved NA film nr T9-1004,Fam.hist.lib.film 1255004, Page nr. 62A. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I folketellinga 1900 er Julius og kona kolonialhandlere i Cleveland i Ohoi. De immigrerte i 1855. Kona har født 4 barn som alle er i live. De har vært gifte i 51 år. Han er født i januar 1826, kona i mars 1826. Lite tvil om at dette er 'dine' folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Dette var virkelig mor Jon - takk skal du ha!! Har du mulighet til å gi meg navnene og når de er født også? Er det mulig å finne utreisepapirer for å sjekke hvem de ev. reiser sammen med? (Det er flere av hennes søsken jeg ikke finner i våre tellinger, så det kunne jo være mulig at de dro flere samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Mht event.utreise på de av hennes søsken som jeg ikke finner her hjemme, så er navnene Samuel f.1822, Anton Sofus f. 1829 og Otto Ferdinand f. 1834. Jeg ser at Emilie bruker navnet Jensen isteden for Engebretsdatter. Det er mulig de andre også gjør det. Deres far het Engebret Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.