Gå til innhold
Arkivverket

[#82398] Petrus kirke - Oslo, 1922


Gjest Robert L. Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Robert L. Evensen

If someone was being buried from Petrus kirke in Oslo, 1922, what cemetery would have been used? I can't find that Petrus or Sofienberg kirke has a gravlund. Am I wrong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert L. Evensen

So in 1922 the cemetery was still in use. If I understand the article correctly, there are no longer any graves there except the Jewish cemetery. It is now a park. Where were all the graves moved to? or did they just disappear?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Yes, that's right, Sofienberg was in use until 1921, and closed down in 1931. The graves are not mooved. The semetary are only closed down and the area are now used as a public park, without the gavestones. The Jewish area is still whith stones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Robert: The link I gave you earlier to the death record, shows that Anders Evensen was buried at the cemetary Østre Gravlund at 2.30 PM.Regards Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert L. Evensen

Thank you Tore for the interesting information. And thank you Else for correcting me. Yes, I now see he was buried in Østre gravlund! I wonder if his wife Maren was also buried there? Tusen takk! Hilsen, Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Jeg har ikke sjekket kirkeboka for begravelsen Else, jeg svarte bare ut ifra spørsmålet om hviken kirkegård som kunne vært brukt. Jeg har selv funnet egne gravlagt på Sofienberg, mens ellers i området har de sortert til Nordre gravlund. Men nå ble jo dette en (synes jeg) en fin liten geografisk orientering i området. Det er også tvingende nødvendig for å finne frem synes jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Til (12): Det skader ikke med litt geografiundervisning, nei - du har rett i det :-)Til (13): This must be the grave of another Anders Evensen?? The one we found, died February 13, 1922.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert L. Evensen

I have found that both my great-grandparents, Anders and Maren Evensen were buried in Østre gravlund. Anders was buried from Petrus kirke, but I am still unable to find the church which buried Maren Evensen. Østre gravlund says that the graves are no longer there. Thanks to all who tried to help me.Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.