Gå til innhold
Arkivverket

[#82400] Barbra Olsdatter Vik i Sogn f ca 1735 - hennes foreldre?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Jeg har notert at Barbra Olsdatter ble født i 1735. At hun var enke da hun giftet seg med Hermund Nielsen Tistel i 1769 Lenke Men jeg klarer ikke å finne ut hvem hennes foreldre var, og hvem hun var gift med første gang. Noen som kan hjelpe med det? (Det står jo her ved vigselen at hun var født i Vik, men jeg finner henne ikke). Barbra og Hermund bodde på Bø, Hopperstad i Vik, og hun døde der i 1816. Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Fant en Lasse Hansen Bø død i 1768. Soldat og 'Dannemand'. Prøver å finne en dødsmelding etter ham, siden Barbra og Hermunds eldste sønn heter Lasse.. Betyr 'Dannemand' forresten at han var dansk? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Kan det være denne ? Brita Olsdtr. Brekke, døpt 1. mars 1736 i Vik Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vik i Vik, Ministerialbok nr. A 1 /1 (1727-1740), Kronologisk liste 1736, side 52. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11752&idx_id=11752&uid=ny&idx_side=-52>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.