Gå til innhold
Arkivverket

[#82419] Navn på organister i Tr.heims domkirke.


Gjest Sigrid Ellen Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei!Er det noen som vet om det finnes en liste (helst på nettet)over organistene i Tr.heims domkirke, og i så fall hvor jeg kan finne den? Årene det dreier seg om er fra slutten av 1800 tallet og videre mot midten av 1900 tallet. På forhånd tusen takk!!Mvh. S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Grethe!Takk for innlegget!!Nei, det er ikke den karen. Den jeg er ute etter bør ha etternavnet Olsen, Arntsen eller Eggen og være i nær slekt med en Arnt Eggen som i sin tid var kirkesanger. Han skal vissnok ha vært organist bare en kort periode. Fornavnet vet jeg ikke. Egentlig tror jeg dette dreier seg om perioden etter tellingen for 1900, så derfor hadde det vært fint om det fantes en liste over alle organistene. Nå kommer jo 1910 tellingen om bare noen dager,så kanskje jeg finne ham der. Men, en liste hadde vært toppen! Mvh.S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Hva med en telefon til Domkirken menighet, eller nå domkantor tidligere domorganist Per Fridtjov Bonsaksen. Han avløste domorganist Ludvig Nielsen i 1976. Ludvig Nielsen hadde da vært domorganist i 41 år, dvs fra 1935.Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.