Gå til innhold
Arkivverket

[#82422] Hvor flytter denne fyren i Sverige?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Karl Gustav Nilsson var ført hos sin stefar på Kolsgård i Vestre Ämtervik, overført til Obefintliga i 1890, siden står det at han flytter et sted i 1891, men jeg klarer ikke tolke navnet. Jeg finner ham heller ikke i utflyttingslisten. Källa: Västra Ämterviks kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/VA/13643/A I/16 (1891-1895)Hvilket sted reiser han til?

bilete10447.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Det kan være det.Nå fant jeg at han er inn flyttet til Skiøn fra Umeå landsforsamling den 06.11.1891. Finner han i innflyttingslengden i Skiøn, men ikke som utflyttet fra Umeå. Han var da blitt gift den 01.11.1891, uvisst hvor. Kona het Olivia Kristina Nøyman (?) f. 1873 i Sundsvall.Jeg finner familien i Skiøn i 1900, da med 2 sønner. Ved Karl Kristians fødsel bodde de i Byn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Källa: Umeå landsförsamlings kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/HLA/1010219/A I/21b (1886-1895)Jeg finner ham innflyttet direkte fra V. Ängervik i Värmland til Umeå landsf., bosted Obbola Ångsäg, og de ble viet der 12.07.1891 før de flytter til Skiøn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.