Gå til innhold
Arkivverket

[#82425] Hvem var Peder Thoresen i Nøre Vartdal, Ulsteinvik, Møre og Romsdal gift med?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet det er et skudd i mørket, men jeg tar sjansen likevel. Kirkebøkene for Ulsteinvik rundt 1800 forsvant i brann. Noe er rekonstruert, men langt fra alt.Det jeg vet er at Peder Thoresen var født ca. 1770 på Nøre Vartdal i Ulsteinvik av foreldre Thore Jetmundsen 1735 -d e 1803 og hustru Gunhild Pedersdtr. Aarskog , d aug 1784.Peder fikk sønnen Berent ca 1796, han er hos onkelen og farfaren i 1801.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=f18011516&gardpostnr=83&personpostnr=1384&merk=1384#ovre>Lenke Faren, Peder Thorsen finner vi trolig her i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Ann-Mary. Jeg hadde faktisk funnet den dåpsinnføringen, men glemt å legge den inn i slektsprogrammet. Men dessverre gir disse listen ikke svar på hvme som var mora, når de ble gift, eller når foreldrene døde. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

hei Rune,eg trur du må vere litt flinkare til å halde orden på spørsmåla dine. Det er ingen grunn til å tru at du får noko meir svar på dette no enn du fekk for fem veker sidan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg er klar over at jeg har vært innom spørsmålet før, men som jeg skrev så var det et skudd i mørket i håp om at noen skulle ha snublet over f. eks Peders død. Et skifte kunne kanskje ha gitt noen svar, med mindre eventuelle skifteprotokoller gikk opp i røyk sammen med kirkebøkene.Jeg beklager dersom spørsmålet mitt virket provoserende.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Slikt er ikkje noko ein 'snublar over' på kort varsel, og 'mørket' vart til ei viss grad opplyst sist du spurde. Det hadde vore betre om du lyfta opp det førre temaet med eit nytt innlegg. Du må vente mykje lenger tid før du kan rekne med at nokon har kome over noko meir. Men då ville lesarane sjå kva som var gjort før.No set du 'dei gode hjelparane' (som Ann-Mary her) i sving med å gjere det andre nettopp har hjelpt deg med - og det kan fort tære på velviljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tar kritikken din til etterretning , selv om det nå ikke var Berents dåp jeg spurte etter, men hvem som var hans mor. Jeg beklager igjen om noen har kastet bort tid på å forsøke å hjelpe.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.