Gå til innhold
Arkivverket

[#82438] Christen Gunderson Hjelbrekke -Johanna Bendiksdtr Heggernes - Fjaler 1837 -oppl?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

FT1865 for garden Bortnem i Fjaler syner denne huslyden:~~~~~~Anders Knudsen Husfader g Gaardbruger og Selveier 1824 Førde Prgj.Johanne Bendixdatter hans Kone g 1816 Jølsters Prgj.Nils Christensen hans Stedsøn ug hjælper til med Gaardsbruget 1840 Yttre HolmedalGunder Christensen hans Stedsøn ug hjælper til med Gaardsbruget 1845 Jølsters Prgj.Jonas Christensen hans Stedsøn ug hjælper til med Gaardsbruget 1851 Yttre HolmedalJohanne Christensdatter hans Steddatter ug 1854 Yttre HolmedalAndrea Christensdatter hans Steddatter ug 1858 Yttre Holmedal~~~~~~Og her er første vigsli hennar Johanna Bendiksdotter Heggernes med Christen Gunderson Hjelbrekke i Fjaler 27.12.1837: LenkeHer kjem det fram at Christen Gunderson kom frå ein husmannsplass under Hjelbrekke, medan Johanna Bendiksdotter var frå ein husmannsplass under Heggernes i Jølster.Er det nokon med lokal kunnskap, eventuelt med hjelp av lokale bygdebøker, som kan fortelja meg:* Namni på dei plassane under høvesvis Hjelbrekke og Heggernes desse to hadde opphav ifrå?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

1825-tellingen sier ingen ting om husmannsplassen i Jølster[url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=jolst25&gardpostnr=44&merk=44#ovre>LenkeOgså ved Bendik Simonsens vielse står det Heggernes LenkeI 1825 var Bendik 36 år gammel, f.ca. 1789. Den eneste Bendik Simonsen som passer i 1801, er denne karen på 12 år, født 1789, bosatt Haarklov i Førde prestegjeld - LenkeHvis dette er rette Bendik, var han bare 19 år gammel da han giftet seg i 1807. Det står Heggernes på Bendik da han fikk sønnen Anders utenfor ekteskap i 1807 – her er dåpen - Sogn og Fjordane fylke, Helgheim i Jølster, Ministerialbok nr. A 6 (1790-1821), Kronologisk liste 1807, side 258-259. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

I Fylkesarkivet i SF er det 51 sider på FT 1815, Ytre Holmedal m/ navn, kjønn og alder på gardane. Dei fyrste navna kjem fram på side 5. FT er gjort den 6. mars 1815 (s. 2) Dette har vore kjent sidan 27.1.2009.Søk på '1815' så kjem ein fram til FT for Ytre Holmedal dersom lekkja ikkje er OK: Lenke,*1815*Trulig ein finn noko der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Lars.Eg er inne på biblioteket i eit anna høve, og har funne fram bygdeboka for Jølster.Under Hjellbrekke: Hjellbrekke, br.nr 2 Haugen: 'På Hjellbrekkehaugen, og kalla 'Haugen', har det budd folk langt att i tida, jamvel på 1600-talet. Spleis kan ein tru at det har vore busett like langt att i tida som på dei to hovudbruka under Hjellbrekke. Haugen utsk. av br. 1 år 1887.Ved folketellinga i Jølster som byrja år 1825, finn ein desse: Gunnar Gunnarson Hjellbrekke 50 år, far hans var Gunnar Gunnarson Tåhaug. Kona Nikolaia Olsdtr. Borna heime på Hjellbrekke 1825: 1. Kristen Gunnarson 12 år. Han g. 1837 m. Johanna Bendiksdtr. Johanna var truleg frå ein husmannsplass under Hegrenes ........'mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg har sjekka Hegrenes også, men det er ikkje like lett å finne noko der.Det eg har funne er under Hegrenes bnr 4:'Simom Torgeirson sitt ekteskap med Ane Eriksdtr. ........ (liste med barn) 3. Bendikt Simonsen f. 1788, seinare 'Hegrenesbakken' .......'.Eg finn dessverre ikkje meir under Hegrenes, verken om Hegrenesbakken eller Bendik. Det er vel likevel truleg at husmannsplassen der Johanna kom frå heitte Hegrenesbakken.Noko interessant er det at Bendik ikkje er med i FT 1801 på Hegrenes. Det er vel då truleg at han har vore på Hårklau, som Grete har funne i innlegg 2.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe, Jon, Svehn og Egil for kjempegode opplysningar! So vidt eg kan sjå, er problemet takk vera siste innlegget til Egil heilt løyst, og eg kan berre slå fast at Brukarforum nok ein gong har synt seg frå sin beste side!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jofrid Holter

Johanne Bendiksdotter Hegrenes, f. 10.02.1816. Foreldra hennar (vigde 19.04.1807) var plassfolk i Hegnesbakken på Hegrenes: Bendik Simonsson frå Hegrenes bnr. 4, 1787-11.02.1861, og Ingeborg Jonsdotter frå Dvergsdal bnr. 4, 1783-27.11.1858. Kristen Gundersen Hjel(m)brekke, f. 1813 (?). Foreldre: Gunder Gundersen Hjelbrekke (husmann) og Nicolaia Olsdotter (vigde 03.07.1808)I Ministerialbok for Fjaler (Ytre Holmedal) nr A 6 (1835-1884) finn vi liste over inn- og utflyttede 1835-1838, side 441:10. 18.10.1837 Ungkarl Christen Gundersen Hjelbrækheug. 11. 18.10.1837 Pige Johane Bendixd. Heggernæs. Hensikt med innflyttinga var: For at tjene. Begge kom frå Jølster prestegjeld og begge oppheldt seg på Tysse Gaard. (Gard nr. 38 i Fjaler, Holmedal sokn). Dei gifte seg i Fjaler 27.12.1837.I Fjaler. Gards- og ættesoge, b.2, Dale sokn står dette under Bortheim (Gard nr. 44, br.nr. 4, Dale sokn): ”Bernt Johannesson var brukar 1811-1847. No fylgde Kristen Gunnarson f. 1813 på Jølster, g.m. Johanne Bendiksdtr. Hegrenes f. 1815, Jølster. Kristen Gunnarson var brukar frå 1848, eigar frå 1856.” Dei hadde borna: Nils Bendik (10.08.1839), Gunnar (1844), Andreas (22.07.1848), Jonas (10.08.1851), Johanne Catrine (19.07.1854), Andrea (1857). ”Kristen Gunnarson d. 1860. Enkja Johanne Bendiksdtr. g. seg att m.Anders Knutson Nes f. 1824 i Haukedalen.” Anders Knutson d. 1885.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.