Gå til innhold
Arkivverket

[#82440] Hjelp med tyding i kirkebok for Kjelvik i Kistrand


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :o)Det gjelder par nr. 2. Permanent sidelenke: Lenke Kan noen fortelle meg hva som står etter Ungkarl Anders Aslaksen Poini fra Elvesby i .... Lapmark og Berit Josdtr. af Karasjok, samt hva som står etter forlovernes navn: Jo Andersen Vert? s? og Peder Nielsen Skolemester?Er det noen som samtidig vet hvor Elvesby er?Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

''5te Søndag efter Trinitatis copulerede paa Kistrand - Ung karl Anders Aslaksen Poini fra Elvesby i svensk Lapmark og Pigen Berit Jos Dtr af Karasiok. - Sponsores Jo Andersen Vest & Peder Nielsen Skolemester.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Tusen hjertelig takk for hjelpen Tore :o)Ja, kanskje det menes Älvsby. Det kan kanskje også stemme med at han var fra svensk Lapmark?Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Takker igjen Tore :o)Jeg sliter vettet av meg med disse forfedrene til min svigersønn, men har et håp om å komme i mål til slutt.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Geir Wulff

Anders Aslaksen Boine (1773-1827) var fra Utsjok siida i nåværende Finland.Tidligere ble Utsjok kalt Arrisby på norsk. Utsjok eller Uhcejohka betyr Lilleelv på norsk. Muligens henspeiler «Elvesby» på dette. En ting er 100 % sikkert, det er IKKE snakk om Älvsbyn i Sverige.I forbindese med utgivelse av slektsbok for Porsanger-områder er jeg interessert i å komme i kontakt med etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.