Gå til innhold
Arkivverket

[#82452] Bergen Jægerbakken ?


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

Er det noen som kan hjelpe meg med å identifisere dette bildet hvor det er tatt? Jeg tror det er fra nyhavn i Bergen. Kan det være Jægerbakken 13 ?Jeg må være helt sikker.Bildet er tatt i 1920 årene.

bilete10450.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

På denne adressa bur det 2 personar m/ 3 stk telefonnr. Kvifor ikkje ta ein tlf og be dei om å sjå på biletet her i DA, brukerforum ? Eller be om e-post-adr, så du kan senda biletet til han / ho ?Nyhavn er svært nær Jægerbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Rindedal

Kan jeg spørre hvorfor akkurat Jægerbakken 13 ? Snakket med den eldre garde i familien som er lokalkjent og som mente at en familie Stenstvedt bodde i nr.13 på 30-tallet. De var litt skeptisk til at det var nr 13 fordi huset ligger for nære veien, og det forhold at Jægerbakken aldri har hatt fortau. mvh Svein Rindedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Hvis du går inn på Gule sider, på kart, så får du opp bilde av huset i Jægerbakken 13, slik det ser ut idag. Det er riktignok bygget om i forhold til ditt bilde, men ellers ville eg sagt at det var samme hus. Søk på Jægerbakken 11, så får du bilde av nr. 13 som ligger like bak.Kan prøve å legge inn link, virker den ikkje så søk på Gule sider. http://kart.gulesider.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Svein ! Min mormor og morfar Olga og Georg Hall med barna Per og Edith bodde i Jægerbakken 13 fra 1933-1936 .Fant dette bilde blandt gamle negativer og ville gjerne vite om det var Jægerbakken 13 og det tror jeg nå takket være dere alle. Hadde vært artig å vite om den eldre garde i familien din kjente min morfar og mormor. Morfar var brannmann i Sandviken og var svensk . De bodde også i Nyhavsbakken 4 fra 1923- 1933.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.