Gå til innhold
Arkivverket

[#82456] Julie Henriette Nilsdatter född 1870 i Kristiania


Gjest Björn Kämpe
 Del

Recommended Posts

Gjest Björn Kämpe

Hej! Jag vill ha hjälp med att hitta Juli(e) Henriette Nilsdatter f 1870 i Kristiania (enl folkräkningen för Inderöy i Nord-Tröndelag 1900). Hon var gift med John Andreas Andreasen Aalberg f 1868 16/8 på platsen Sjösveet under Aalberg, Inderöy. Dessa får enligt samma källa i Kristiania barnen; Erling Jonsen Aalberg 1895 och Astrid Jonsdatter Aalberg 1896.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn Kämpe

Tack Berit o Björg för god hjälp! Om det nu är så att Julie är född i Kristiania 1870 och familjen bodde på Motzfeldts gate även då. Vilken församling/kyrka kan man finna hennes dop i?? Hälsningar, Björn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn Kämpe

Hej igen och tack igen!! Jag har sökt Julies dop i den försmling som kunde vara aktuell men inte lyckats. Däremot tror jag att jag har hittat Carl Johans dop 1875 2/8 och då bor familjen på Lakkegaden 7. Här framgår även sannolikt moderns riktiga efternamn Andersdotter. Jag har även spårat Nils Nilsson i Arvika, Värmland, Sverige. Han var född 1830 25/12 i Bjelverud, Arvika och det har noterats att han flyttar till Norge 1856.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.