Gå til innhold
Arkivverket

[#82476] Anders Rasmussen Storetvedt el Øvre Fyllingen ( i Fana ) f ca 1804


Gjest Magrethe Lillestøl
 Del

Recommended Posts

Gjest Magrethe Lillestøl

Eg prøver å finne opplysninger om Anders Rasmussen Storetvedt i kirkebøkene, men har litt problem! Eg finner at han er død i 1846, 42 år gammal, dessuten at han har i alle fall 5 barn sammen med sin kone som i følge mine tydinger av kirkeboka heiter Eli Knudsdatter. Et av barna er min forfar Andreas Andersen Storetvedt f 14.9.1846. Eg klarer ikkje finne ekteskapet mellom Anders og Eli? i kirkeboka. Det er sikkert så enkelt at dei gifta seg i ei anna kirke, kanskje ho var fra eit anna sted, men eg er veldig lite lokalkjent, så eg veit ikkje kva for ei bok eg eventuelt skal leite i...Eg finner heller ikkje fødselen hans. Eg har nokre arva opplysninger som forteller at han er sønn til Rasmus Hansen Øvre Fyllingen og kona Rachel Paulsdatter. Eg finner en heil skokk med barn av dei født før 1801, men i årene etter 1801 ( folketellinga der Anders ikkje er med fordi han ikkje var født enda ), så finner eg ingen Anders med far som heiter Rasmus. Er det nokon som veit om mine arva opplysninger er feil? Eller er han bare glemt i kirkeboka? Eg finner en Anders Rasmussen som er konfirmert i Fana i 1817, men han heiter Indrehopen. Eg står veldig fast her, så eg ville sette stor pris på om nokken kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magrethe Lillestøl

Det er i Gloppen i Sogn og Fjordane. Eg hadde faktisk glemt familysearch-sida, den er jo kjekk å ha! Eg har tydeligvis heilt feil opplysninger, men no skal eg klare å komme på rett spor! Tusen takk for hjelpa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Fyllingen sporet er nok feil ja.Her er skiftet etter Rasmus Hansen øvre Fyllingen. Tema 65849 Lenke hansen&nr=1&antinnlegg=3&startnr=&antall=&spraak=#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Her er det vel Eli som blir konfirmert, der står det at ho er født i Hosanger [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8268&idx_id=8268&uid=ny&idx_side=-145>LenkeHer er hennes dåp, sjå piker venstre side pkt 14 den 4 april 1813 Lenke Her gifter hennes foreldre seg. Knud er fra Voss. LenkeHer døde hennes mor på garden Nøisomhed, beliggende under Indre Hope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.