Gå til innhold
Arkivverket

[#82481] Ovidia Heiss-kvinnefengsel


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Men tilbake til spørsmålet i 1.Det kan finnes ut, men det er tidkrevende. Vi vet hun var på Hedmarken i 1865, og innsatt i 1875. Da fikk hun altså dommen mellom 1865 og 1875.Jeg ville startet med å gå igjennom dommene fra Hedmark i denne tidsperioden. De finnes på SAH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

HeiJeg tror det vil være lettere å se i fangeprotokollen for tukthuset, der vil du finne hva hun er dømt for, Når og hvor dømt, straffetid, domsakt nr,(domsakten kan være bevart og den kan være lang mere innformativ enn det som står i ting/domsprotokollene.)signalement, oppførsel, osv. og andre opplysninger i andre protokoll-serier arbeidsjournaler,legejournaler.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Tom (7)Jo jeg kan til en viss grad være enig med deg, men også fangeprotokollene er kronologiske, og jeg tror ikke de inneholder register.Rent teoritisk mener jeg at det var flere innsatte i tukthuset enn dommer på Hedmarken og dermed mer å lete igjennom, men det er mulig jeg tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Tom, takk igjen.Da får jeg ta en tur dit.Får spørre i ekspedisjonen etter fangeprotokollen.Men hvor fant du infoen?Rekke,bind,år.Fint med lenke til infoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.