Gå til innhold
Arkivverket

[#82492] Foreldrene til Johan Johnsen f. ca 1808 Rauland, Telemark


Gjest Joy Sundrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Joy Sundrum

Da Johan Johnsen giftet seg 17. jun 1832 med Ragnhild Kittilsdtr f. Jul 1808 Hokkedalen, Tinn, Telemark, var han 24 år gammel. Hvem var foreldrene til ham? Han ble født etter 1801 og jeg har ikke fant ham i kirkeboka. Var foreldrene hans fra et annet område i Telemark? To døtre, Thore f. 29 sep 1838 Vang, Rauland og Ingebor f. jun 1849 i Rauland, Telemark emigrerte til Chippewa fylke i Minnesota. Thore giftet seg i Vinje, Telemark med Tosten Olsen i 1860 før de emigrerte. Hvor var foreldrene til deres far fra? Takk, Joy Sundrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

Hei JoyIfølge Familysearch.org (beta) giftet de seg i Rauland, Telemark og at han het Johannes Johnsen.Jeg tror vi finner ham som konfirmert, nr. 2 her: LenkeJohannes Johnsen Qvammen (Kvammen) Foreldre: John Pedersen og Inger Torbiørnsdatter Født 12. feb 1809John og Inger døpte også en datter, Randi i 1817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiJeg har også funnet fram til den same Johannes. Johannes og Ragnhild bor på samme gård, Qvammen når de døper datteren Ingier. Nr 6 på høyre side: LenkeVivi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joy Sundrum

Takk, Charlotte og Vivi. Setter pris på foreldrene til Johannes Johnsen. Jeg fant fire barn til Johannes og Ragnhild, en av dem var Ingier. Takk at dere svarte så fort med mange lenker. Joy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.