Gå til innhold
Arkivverket

[#82497] Roggen og Nielsen


Gjest Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

Jeg trenger hjelp til å tyde det som står ved giftermålet til Niels Nilsen og Berthe Gurine Roggen som blir gift 24/5 1814 i Nykirken i Bergen...Det jeg greier å tyde er:.... bevilling... Residerende kapellan...... Niels Nilsen og Berthe Gurine Roggen... Underskrevet av Johan Roggen og Michael .....Jeg sliter også med å finne ut hvor deres sønn er innført i kirkebøken, om han er det... Georg Nicolaj Nielsen f. 15/2 1817 i Bergen og døpt i Domkirken. Han var skipper og skal ha død i Nov 1845 eller 1847....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei !Da kan det nok bli en fordel å sende med lenker på slike ting som en etterlyser og vet om i fra før, fordi at da er det lettere for den som prøver å hjelpe til ?Bergen Nykirken 1776-1814. Ministerialbok. Viet 24 mai 1814. Permanent sidelenke: LenkeMvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Ser at det i mitt spørsmål om sønnen Georg Nicolai at det er falt ut noe som skulle vært med... Det er at jeg ikke kan finne hans DØDSFALL i kirkebøkene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Er det ingen som kan hjelpe meg med å tydehva som står ved giftermålet melleom Niels Nielsen og Berthe Gurine Roggen...??? Pleeeeaaassseee....:-) En finner lenken til giftermålet i lenke nr. 2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Arild Hansen

Kan gjøre et forsøk:Efter kongelig bevilling hiemme i huset copulerede af reciderende cappellan s. t. hr. Hysing hr. Niels Nielsen og jomfr. Berthe Gurine Roggen: at intet der strider mod de kongelige anordninger, er til hinder i deres ægteskabelige forbindelser, samt at de begge have overstaaet koppe-sygdommen, forpligte undertegnede sig som forlovere at indestaae for.Johan Roggen Michael Schumanmvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Tysen takk for det Trond Arild....Ellers så kan jeg nevne at det finnes en etterlysning på Slektsforum om Niels Nielsen og Berthe Gurine Roggen under Bergen.LenkeHer står det at Berthe Gurine Roggen ble født 25/9 1782.... Dog fra hvilken kilde denne informasjonen kommer står det ikke noe om...Og om Niels Nielsen står det at Niels var tvilling og døpt i Domkirken 11/12 1791 av foreldre dixelmand Peder Nielsen og hustru Magrethe Hach. Peder døde i 1792, gravlagt 18/6 i Domkirken og Magrethe gifte seg opp igjen i DK 25/8 1799 med Elias Sørensen.Angående det siste så må en få det verifisert gjennom førstehåndskilder eller sammenligning av f.eks faddere osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

En finner Birthe Gurine Roggen født 25/9 1782, og døpt 22/10 1782 i Domkirken i Bergen. Foreldrene er Gideon Rasmussen og Birthe Gulbrandsdtr.I 1801 kan en finne Gideon Rasmussen Roggen og Birthe Gulbrandsdatter i Bergen..Dermed må jeg kunne konkludere at en har funnet Birthe Gurine..., men angående Niels Nielsen er jeg ikke så sikker... NB!! jeg kan grunnet feil på pcen ikke legge til de nødvendige lenkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.