Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Litta Olsen

[#82519] En nøtt ? Familie med 4 barn umulig å finne i 1865

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

En dansk slektsgransker har spurt om hjelp.Det drejer seg og opphavet til Emilie Andersdatter, født 18 april 1862 i Vestby. Foreldre Anders Andersen og Johanne Mathisdatter.Ved søk på FS finner jeg flere barn:Beata Caroline, født 3 mai 1857, Vestby Sigvardt, født 9 juli 1859, Vestby Hanna Josefine, døpt 25 sep 1864, DrøbakMen jeg har ikke maktet å finne noen av dem i 1865! I 1900 er den eneste jeg finner sønnen Sigvard: LenkeEmilie flytter på et tidspunkt til Danmark og dør i Åbenrå i 1947. Hvor ble det av de andre og hvor kom Anders og Johanna fra ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Takk, Tore!Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kunne finne dem selv! Jeg har søkt på alle personers navne uten å få treff og det er veldig rart!Ja, ja - det viktigste er nå at du fant dem :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her ser det ut til at paret får en datter i Drøbak : LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er dåpen fra Min. Drøbak, 1864, Se nr. 74: Hanne Josefine dpt 25 sep: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Ja og Sigvardt er født i Kristiansand!Men det viktigste er at Eidsberg-sporet (det står jo i 1865 feilaktig Eidsberg som fødested for alle familiemedlemmer) førte til at jeg fant eldstedatteren Anne født i Eidsberg og dermed også fant foreldrenes vielse!:Kildeinformasjon: Østfold fylke, Eidsberg, Ministerialbok nr. I 9 (1849-1856), Ekteviede 1851, side 254. Permanent sidelenke: Lenke-og da er jeg veldig fornøyd!Mange takk, dere....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Da har du også foreldre og et par barn her i Drøbak i 1875: LenkeFamilien ser ut til å ha vært en del på flyttefor:-)Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg vet ikke hvor du har fått opplysningen om at Sigvard skulle være født i Kristiansand?Her finner jeg dåpen i Vestbye: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Og her har du Emilie også med ekteskap i Danmark: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

For sikkerhets skyld, her har du dåpen til Sigvardt i 1859, Se nr. 103 . i Kirkebok. Mini. Vestby . F. 9. juli, døpt 26 des. LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Du har helt rett! Han giftet seg i Kristiansand og er her i 1900: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Mulig dette da er Johanne Mattisdatters opphav? LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Og Anders Andersens mulige opphav, farsnavn stemmer i alle fall med vielsen: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Ja, jeg kom også frem til de. Så er neste bøyg å finne anene ved 1801-tellingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Johanne Mattiasdatters foreldre , Mathias Johnsen og Birthe Olsdatter ser ut til å ha hatt en rekke ban døpt i Eidsberg mellom 1813 og 1836?Legger en lenke til den eldste jeg fant ved familesøk, Johannes f. 12 nov 1813: LenkeSå en ny Johannes f. 1815, Sessel f. 1817 Lars f.1820 Marthe Marie f.1823Johanne f. 1825Ole f. 1828Else Karine 1830Olava Marie 1831 ( oppgis døpt i Moss)Andrine f.1836 ?( Med forbehold om rett avskrift.) dette kan vel sjekkes i kirkebøker ?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her døpes den første sønnen Johannes 1813, se 2. side 21 NovemberLenkeGårdsnavn nevnt er Rudseth Trømborg . Kan hende du vil finne igjen gårdsnavnet og familiemedlemmer i folketellingene.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Mulig at gårdsnavnet skal være Rudseiet , ser at det finnes fadder fra Rud ved barndåpen.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen til Mathias Johnsen og Birthe Olsdatter i Eidsberg 1813: LenkeKan jo være kirkebøkene har opplysninger om fedre her?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Vielsen fra kirkeboken, Se høyre s. ,8.april: LenkeDen ene causjonist het Even Rud.Mulig det da går å finne navn 1801-tellingen. Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Takk, Gunn!Jeg videresender temalinken til dansken. Han har lyst å prøve selv, så det satser vi på går bra ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.