Gå til innhold
Arkivverket

[#82549] Mari Mikkelsdtr f 9.2.1820 Bjølstadeie Vågå Foreldre?


Gjest unni Holt
 Del

Recommended Posts

Gjest Torodd Kinn

Dette er det eg får det til:Inderster Mikal Christenssen og H. Synnev Hanses Dr Aasengs EjetOle Knudssen H?? Præstegaard, Martin Olssen Bjølstad, Poul Kaggerud, Rangnild Tjøstelsdr og Mari Olsdr sammesteds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, også har du sikkert dåpen til broren. En felles fadder: Martin Olsen. Jfr. (4), så bør det være plass til enda flere barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Her er de barna som jeg har: Kristen f. 1800, Hans f. 1806, Ole f. 1817, Mari f. 1820, Thor f. 1822 og Ingrie f. 1825.Mikkel og Synnev er mine tipp-tipp-oldeforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det er sikkert vanskelig å finne flere, men det er 9 år fra Mari til Hans, men det er også 6 år tilsynelatende mellom de to første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved forldresøk på Fam.s. er nevnt følgende barn av paret Mikel Christensen og Synneve Hansdatter:Christen f. 1800, Ole f. 1817, Mari f. 1820, Thor f. 1822, Ingeri f. 1825 Vaagaae oppland.Legger en lenke til den føst nevnte: LenkeHer kan det sikkert være plass til flere barn innimellom?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Thor Mikkelsen født i 1822 som nevnes her er min tipp-tipp oldefar. Han var oldefar til min mormor. Jeg kan sikkert bidra med litt mer om etterslekt på denne greina om det er av interesse. Ellers vet jeg at Mikkel Christensen og kona har vært nevnt i en debatt eller to tidligere her inne.. (Det var bare det å huske, samt finne, hvilken det var..!)Mormor (snart 97) kan forøvrig fortsatt huske sin mormor som var Thor's datter så her er ikke linken fra gamle dager og til nåtid så lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Hjertelig takk for alle opplysninger! Jeg måtte motvillig gi meg i går p.g.a. Lutefisklag! Min gren er John Hansen Rustbakken 28.3.1875 , Foreldre Hans Torgersen 10.12.1841 og h Anne Nilsdtr 22.7.1843, og hennes Mor Mari Mikkelsdtr, hun blir min tipp tipp Oldemor også, jeg er kjempeinteresert i alle opplysninger on denne slekten, da kirkebøkene tidvis er vanskelig å lese. Så artig med bilde også! da blir nok enda en dag foran dataen! Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg Anders, så vil jeg gjerne ha det du har om denne slekten! Min Oldefar John Hansen ble også gml døde døde i 1969, 94 år gml, men jeg var nok dessverre ikke så interesert i slekt den gang! Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hei Unni, du bestemmer: Skal vi fortsette med Rustbakken her, på 77013 eller 77040 ? Det må i såfall være familien Marit Syversdatter Rustbakken og min oldemor Kari Syversdatter kom ifra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.