Gå til innhold
Arkivverket

[#82551] Hans Larsen og Goro Olsdtr, Inglingstad på Hurum, 1760-tallet


Gjest Erik Bjune
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Bjune

Hei!Dette paret får datteren Helene på Inglingstad i 1764. Trolig er det samme Hans som får døtrene Ingeborg & Margrete her i henhvis 1759 & 1760 (vedr sistnevnte anledninger er ikke morens navn nevnt ved dåpen).De kan ikke sees oppført under Inglingstad vedr Ekstraskatten i 1765 (hvis ikke 'Hans Halvorsen & kone' er feilskrift for Hans Larsen??)Jeg har ganske nøye gått gjennom Viede og Begravde på Hurum før og etter disse tidspunktene, men kan ikke finne noe om Hans og Goro.Utfra oppl om andre personer/brukere på Inglingstad rundt 1760, var dette paret trolig husmenn, inderster e.l.Er det noen som tilfeldigvis vet hvor Hans og Goro kom fra, evt hvor de ble av??Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn denne dåpsavskrift her for Helena: Lenkedu får kikke litt på faddernavn her om det gir noen spor. En Halvorsen fadder kom dra Skoger, ser det ut til?Om det er noen felles faddernavn ved de andre barndåpene du nevnte , har jeg ikke sjekket.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

Takk for det.I de korrekturleste filene (som ikke er lagt ut på DA ennå) er Skoger rettet til Hougen er jeg redd. Haugen var underbruk på Inglingstad, så det passer jo bra også.mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Hans Larsen og Goro Olsdatter på Fam.s. finner jeg kun Helena nevnt som barn av paret: LenkeDet trenger jo ikke være merkligere enn at kirkebøkene ikke har nevnt mors navn ved andre barndåper.Vet ikke om det kan finnes noe skifter her som viser arvinger? Har ikke funnet dem i skifter i Drammen, men det kan også være at det ikke har vært midler til fordeling?vrient :-(Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.