Gå til innhold
Arkivverket

[#82574] Elisabeth Hansdatter i Bodø 1819 - Hvem var hun?-


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Åhhhhh! Jeg leiter meg forderva! Hvem var Elisabeth Hansdatter???Elisabeth Hansdatter var gift bodde på Givær (ei øygruppe og fiskevær midt i Vestfjorden i Bodø kommune) når hun 30. mai 1819 bar et 'ektefødt' barn til dåpen i Bodø. Barnet var Hans Johan Christian Hansen, og barnefaren og ektemannen het Hans Olai Hansen Givær. (1788-1833).Barnedåpen her: LenkeMen hvem var Elisabeth Hansdatter???Kan noen hjelpe meg med å finne vielsen hennes?Fikk hun flere barn med Hans Olai Hansen?Når og hvor døde Elisabeth Hansdatter?Takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Hei Jon!Kilde: 'Bodin bygdebok II-1 for Væran' av Terje Gudbrandson. Side 124 (Givær) og 183 (Sørvær)Lisbet Hansdatter datter av Hans Jensson, bruker av Jensgården i Sørvær, dp.1756-grvl.1799 og Jartrud Mikkjelsdatter fra Vokkøya, dp.1753 -grvl 1823. Lisbet dp. 30/7-1786 -d.18/7-1839. Hun fikk også Ane, f.1812- d.1813 med Hans Olai Hansson.Håper dette kan hjelpe deg litt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen - jammen - dette er jo heeeeelt fabelaktig - tusen, tusen takk -da vet du kanskje hvem hennes svigermor var også?Kirsten Olsdatter f. ca. 1744 - død på Givær 1816(som enke etter Hans Danielsen som døde i 1799.)Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Kilde : samme bok, side 118 under Olagården, Givær.Kjersten Olsdatter fra Hopen, dp. 20/2-1746 og grvl. 5/5-1816.Da må vi evt videre i Bodin bygdebok for Tverrlandet, men du vil vel lete selv i kirkebøkene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.