Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Leiv Skjerve

[#82577] Fransvis Aune f 1886 i Horg

Recommended Posts

Gjest Leiv Skjerve

Hennes mor var Gjertrud Jensdatter Aune f 1866 i HorgHvem var far til Fransvis ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Hei Leiv !Kan da dette bli om far til Fransvis ?F.T.Srøren 1865. LenkeMvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leiv Skjerve

Dette synes å være en 'Innertier' og takk for det.Fransvis var g m Peder Olsen Hugdal 1875-1963 og jeg skulde gjerne ha kartlagt ham.Jeg har registrert 40 av slekten Hugdal uten å kunne plasere denne PederJeg har 4 Soknedalsbøker men finder ikke Hugdal derMvhLeiv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Hei !Du finner Hugdal i F.T. Støren 1865 og 1875 og Hukdal i F.T. Støren 1900.Muligens så kan du finne noe om det i Bygdebøker for Støren, men jeg har ikke dem.Mvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Bind 3 Størenbøkene,side 451 Peder Olsen Hugdal,f,1875 og død 1953.Arbeidsbestyrer,gift først med Kristine Jonsdatter Moe og så med Fransvis Olsdatter Aune.Småbrukere i Skjerliløkkja. Hans foreldre: Ole Pedersen Hugdal,fra Rødsegga i Soknedalen;født 1833 og død 1916.husmann Under Haukedalen.Gift med Berit Evensdatter Frøset,født 1831 og død 1908.har hørt at Fransvisnavnet stamer fra en amorøs Fransk kølabrenner som kom til Løkken for å lære bort kullbrennerkunsten,i så fall kunne han flere kunster ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjetil Øien

Bygdebok for Støren bd 3 s 451: Plassen Moen under Haukdal.Ole Pedersen Hugdal fra Røsegga i Soknedalen, 1833-1916. Gm Berit Evensdatter Frøset, 1831-1908. Husmannfolk. Barn: 1. Ane 1860, 2. Ole 1870, 3. Peder 1875-1953. Gift først med Kristine Jonsdatter Moe og så med Fransvis Olsdatter Aune. Småbrukere i Skjerliløkkja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjetil Øien

Sigbjørn kom meg visst i forkjøpet mens jeg drev og slo opp opplysninger. Jeg får bidra med en generasjon videre utover jeg da:På husmannsplassen Litjmoen under Frøset i Støren finner vi Even Jonsen Frøset fra Hage i Soknedalen, 1802-50, gm Ingri Olsdatter Hugdal 1800-83På Røseggen i Soknedalen: Peder Jonsen Aas, 1799-1855 gm Ane Pedersdatter Hugdalsgrind, 1800-62. Bønder i Røseggen og husmannsfolk i Holsgrinda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leiv Skjerve

Mange takk for god hjelpVennligstLeiv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.