Gå til innhold
Arkivverket

[#82577] Fransvis Aune f 1886 i Horg


Gjest Leiv Skjerve
 Del

Recommended Posts

Gjest Leiv Skjerve

Dette synes å være en 'Innertier' og takk for det.Fransvis var g m Peder Olsen Hugdal 1875-1963 og jeg skulde gjerne ha kartlagt ham.Jeg har registrert 40 av slekten Hugdal uten å kunne plasere denne PederJeg har 4 Soknedalsbøker men finder ikke Hugdal derMvhLeiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei !Du finner Hugdal i F.T. Støren 1865 og 1875 og Hukdal i F.T. Støren 1900.Muligens så kan du finne noe om det i Bygdebøker for Støren, men jeg har ikke dem.Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Bind 3 Størenbøkene,side 451 Peder Olsen Hugdal,f,1875 og død 1953.Arbeidsbestyrer,gift først med Kristine Jonsdatter Moe og så med Fransvis Olsdatter Aune.Småbrukere i Skjerliløkkja. Hans foreldre: Ole Pedersen Hugdal,fra Rødsegga i Soknedalen;født 1833 og død 1916.husmann Under Haukedalen.Gift med Berit Evensdatter Frøset,født 1831 og død 1908.har hørt at Fransvisnavnet stamer fra en amorøs Fransk kølabrenner som kom til Løkken for å lære bort kullbrennerkunsten,i så fall kunne han flere kunster ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Øien

Bygdebok for Støren bd 3 s 451: Plassen Moen under Haukdal.Ole Pedersen Hugdal fra Røsegga i Soknedalen, 1833-1916. Gm Berit Evensdatter Frøset, 1831-1908. Husmannfolk. Barn: 1. Ane 1860, 2. Ole 1870, 3. Peder 1875-1953. Gift først med Kristine Jonsdatter Moe og så med Fransvis Olsdatter Aune. Småbrukere i Skjerliløkkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Øien

Sigbjørn kom meg visst i forkjøpet mens jeg drev og slo opp opplysninger. Jeg får bidra med en generasjon videre utover jeg da:På husmannsplassen Litjmoen under Frøset i Støren finner vi Even Jonsen Frøset fra Hage i Soknedalen, 1802-50, gm Ingri Olsdatter Hugdal 1800-83På Røseggen i Soknedalen: Peder Jonsen Aas, 1799-1855 gm Ane Pedersdatter Hugdalsgrind, 1800-62. Bønder i Røseggen og husmannsfolk i Holsgrinda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.