Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Dag T. Hoelseth

[#82587] Rick Schroder, norsk-amerikansk skuespiller

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Tidligere i kveld dukket Richard 'Rick' Bartlett Schroder, kjent fra bl.a. filmen 'The Champ' og TV-serien NYPD Blue, opp i TV2-underholdningsprogrammet 'Gylne tider'.Han spilte jo den norskættete politimannen Danny Sorenson i NYPD Blue, men fortalte i TV-intervjuet at han faktisk er av norsk avstamning også i virkeligheten. Hans oldemor (jeg mener han sa 'great grandmother', men det ble tekstet til 'tippoldemor') het Larsen og var fra Oslo.Foreldrene heter Rick Schroder Sr. og Diane ---, skal ha hatt en onkel som het/heter Henning (kanskje egentlig en grandonkel?). Hvilken side av familien han stammer fra Norge kom ikke frem.Er det i det hele tatt mulig å finne koblingen til Norge gjennom en dugnad her i forumet?http://en.wikipedia.org/wiki/Rick_SchroderDTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

For de fleste huskes nok Ricky Schroder best for sin rolle som den lille gutten T.J.Flynn (''Tee-Jay'') i filmen The Champ fra 1979, og jeg legger inn et bilde av ham derfra for fremkalle noen minner ( - og kanskje noen tårer...).Her er noen biografiske data på imdb.com - http://www.imdb.com/name/nm0005401/bio .

bilete10512.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag T. Hoelseth

Det er litt vanskelig å komme videre her uten mer 'kjøtt på benet', så jeg forsøker å komme i kontakt med Rick Schroder (foreløbig via kona hans), så får vi se hva vi kan få til etter hvert.DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.