Gå til innhold
Arkivverket

[#82607] Spesielle funn i arkivene


Gjest Knut Bryn
 Del

Recommended Posts

I arkivene kan man finne mye uventet. For noen år siden fant jeg noen stoffprøver som var lagt inn i en gammel protokoll som jeg bladde i på Riksarkivet. Jeg syntes det var rett å melde fra til en av arkivarene og det var det nok. Stoffprøvene ble nemlig tatt ut av protokollen og arkivert et annet sted. En lignende praksis vet jeg at det er med kart.Det siste året har jeg også kommet over arkiver med tegninger av forskjellige slag, bl.a. den som jeg har omtalt i innlegg nr. 82606 i Brukerforum. Men jeg har også støtt på bygningstegninger etc. som kan være av større lokalhistorisk. Hva er reglene for slike funn. Skal de tas ut av de aktuelle dokumenter/pakker og arkiveres for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det må jo være riktig å melde fra til arkivpersonalet dersom man finner gjenstander/dokumenter som 'avviker' fra de 'normale' arkivsakene.Det er i så fall bare arkivpersonalet som skal ta dem ut for eventuell lagring/arkivering annet sted.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.