Gå til innhold
Arkivverket

[#82618] Svensk musikus Carl Fredrik Fribergs død


Gjest Tor Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Ellefsen

Jeg har klart ved god hjelp å finne frem til mange hendelser i hans liv, men han var en farende fant over hele Østlandet, og hans endeligt har jeg ingen oversikt over. Skulle noen kunne hjelpe? Hovedtrekkene er:1813 (0 år) Født i Kristianstad i Sverige, opphav foreløpig ukjent. Oppgitt far ved eget giftemål, Jonas Fredrik Friberg. 1838 (25 år) Reiser til Norge som hingsrider og musikus (Militærmusikant). 1846 (33 år) Giftemål i Oslo med Elise Grue (50 år). 1852 (39 år) Besvangrer Mariane Pedersdatter i Porsgrunn. 1862 (49 år) Politiavhør i Bergen; opplyser fødselsdag 13. mai 1813 og egentlig navn er Silverstad (??). 1865 (52 år) FT viser at han er logerende i Kongsberg. 1875 Finnes ikke i FT, finner han iallefall ikke.TOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Ellefsen

Grethe, Takk skal du ha, men det er det forhøret jeg har fått det meste ut av allerede. Men siden han ser ut til å være en vidløftig kar - med mange oppholdssteder - kunne det jo tenkes at noen hadde støtt bort i ham ved hans død. mvh TOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.