Gå til innhold
Arkivverket

[#82619] Hvor er Laggerboda i Linde, Sverige?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Marina Nilsdotter som døde 26. mai 1785 i Järnboås ( Källa: Järnboås kyrkoarkiv, Död- och begravningsböcker, SE/ULA/10503/F/2 (1775-1805)) var født 1721 og var fra Laggarboda i Linde. Jeg tror at Linde tilsvarer Lindesberg, men finner ingen stedsnavn Laggarboda der. Noen som kan hjelpe meg her? Farn navn er Nils Andersson, mors navn klarer jeg ikke å tyde.

bilete10539.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Erling Fant Marina i DIS.se med de data du har,plassen hun var født på er Ørebro Len,men vedkommende som har Marina i sin base har mailadr leif@hurken.nu Som Dismedlem kan du søke i svenske data.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hei Arnfinn, takk for tips. Jeg fant nå at Laggarboda er en plass under Orotorp, og Orotorp ser ut til å være et torp ved eller under Garphyttan i Linde (Lindesberg). Der finner jeg at i årene 1713-1726 er nevnt en familie Nils Johansson med hustru Kristin Olsdotter, med datteren Marina. I senere tellinger har de samme foreldrene flere barn, også født før Marina skulle være født. Siden Marinas far ved hennes død kalles Nils Andersson, er jeg usikker på om det kan være rett fam. jeg fant på Orotorp rundt 1721. På den annen side nevnes (kun) datteren Marina da, med samme foreldre......Fant på nettet henvisning til den Leif og hans data rundt Marina Nilsdatter f. 1721, død 1785. Han hadde ikke mer om henne enn det jeg har funnet, ser det ut for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.