Gå til innhold
Arkivverket

[#82620] Dødsfall i Drammen - riktig mann?


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Jeg leter etter Ole Frederich Syvertsen/Sivertsen/Hansen f.1832-døpt 30.12.1832 Bragernes av foreldre Sivert Hansen og Justine Wright Steenberg Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8456&idx_id=8456&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Jeg finner hans far Syvert Hansen og broren Tommas Christian Syvertsen i 1865-tell. Tommas skriver seg senere som Hansen. Jeg finner en Tjenestedreng Ole Syvertsen 17 1/2 år hos Carl Seeberg, bosatt Fremgaden Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Takk skal du ha Astrid! Da er i alle fall han sjekket ut. Ja, det er riktig at Justine er død ved Thomas sin komfirmasjon - hun dør i 1838. Iflg. opplysninger fra Kongsberg etterlater hun seg mannen og 4 barn - ergo skal Ole Frederich være i live da. Barna er Birgithe Marie 1824, Thomas 1828 og Ole Fr.1832. I tillegg har hun en sønn Christian Andreas Christiansen f. 1816 fra før hun giftet seg med Syvert. Jeg har sjekket komfirmerte Strømsø tom 1852, Bragernes tom 1860,Lier tom 1852 og Eiker tom 1853, men det ser ut til at jeg må begynne på nytt - og med større lupe. Jeg har prøvet å finne ham lenge, men uten hell - se også debatt 37104.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei igjen, tror du har funnet rett kar, nå - jfr. innlegg 1, der du skriver at broren seinere brukte Hansen som etternavn. Adressen, Bragernesåsen, passer dessuten bra med 1865-adressen til faren/broren. Huff, den tuberkulosen, du!Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Ja, jeg er så enig - godt det ikke er så mye av den elendigheten lenger (i alle fall her i landet) Nå er jeg bare spendt på om Kongberg kan opplyse om han etterlater seg noe slekt - det fremgår ikke av dødsoppl. Det blir lite å forske i ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.