Gå til innhold
Arkivverket

[#82622] Olga Eugenie Marie Larsen f. 1876 Oslo viet Ottesen, når?


Gjest Karin Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Moen

Olga Eugenie Marie Larsen født 23/12-1876 døpt Grønland viet hos Byfogden 25/7-1898 til Einar Marinius Kristiansen disse fikk 7 barn i perioden 1899-1914 døpt Grønland. Så ca. 1917-1918 ble de skilt og barna borsatt, og så ble hun gift med en Ottesen trolig Borgerlig vielse da hun var utmeldt av statskirken. Jeg finner ikke vielsen eller hvem denne Ottesen var, hun er oppført som fadder Olga Ottesen ved sønnen Sverre Kristiansens vielse i 1938, så dar hun gift. Noen som finner Ottesen?? Kildeinformasjon: Oslo fylke, Grorud i Østre Aker, Klokkerbok nr. Gb 0003 (1935-1948), Ekteviede 1938, side 12. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Paret var skilt 1921, her får Einar M.Kristiansen en uekte sønn Thorbjørn som fraskilt Kildeinformasjon: Oslo fylke, Grønland, Fødselsregister nr. 1 (1916-1922), Fødte og døpte 1921, side 169. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Bare en liten korreksjon: Ved Sverre Kristiansens vielse i 1938, er fru Olga Ottesen oppført som forlover, ikke fadder :-))Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Ja jeg så det etterpå Rustad, men jeg hadde 'barna' i hodet så derfor ble det fadder og ikke forlover, men det er jo flott at du følger med så takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Olga er innført i registeret for Aker 27/6,siste på høyre side Kildeinformasjon: Akershus fylke, Aker kriminaldommer, skifte- og auksjonsforvalterembete, Dødsfallsprotokollregister 3 (Hbg 0003), 1930-1941, oppb: Statsarkivet i Oslo.Merknader: Det alfabetiske registeret gjelder for hele perioden 1930-1941.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27400/175>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27400/175Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Takk for den informasjonen, da døde hun 27/6-1941 fint å få det bekreftet, jeg fant ikke dødsfallprotokoller for perioden her, så jeg tenkte ikke på å sjekke i registeret. Den må jeg vel på Statsarkivet på Kringsjå for å se? kan jo håpe at hr.Ottesen er nevnt der om han ikke døde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Da har jeg fått svar og utskrift fra dødsfallprotokollen til Olga Ottesen, mr. X het da Hjalmar Ottesen og de har heller ikke funnet hvor hun er gravlagt i sine arkiver. SÅ STOR TAKK TIL STATSARKIVET og andre som har hjulpet til her. Bare ment som info hvis noen lurte, ellers er det vel nedtelling til 1910 i kveld som er det store her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Finner kun en Hjalmar Ottesen registrert han er født 28/2-1969 og død 9/4-1932 så jeg må vel vente til 1920 tellingen for å se om det kan være ham, gravlagt Ullern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Ovennevnte var ikke rett Hjalmar Ottesen,han var fylkeslege og gift med Emely Johanne, så da er det bare å vente,den Hjalmar jeg skulle finne var gårdbruker, pussig at ingen av dem er i noen reg.gravregistre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.