Gå til innhold
Arkivverket

[#82641] Tydehjelp Brunlanes


Gjest Torill Nielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

I den første lenken din finnes bare én person med nr. 2, og det er en gutt. Hvilken er det du mener?Anmerkningen i lenke to: 'Har fremlagt Skilsmissedom og kgl. bevilling til nyt Ægteskab af 31/12 1864; Daabs og Confirmations attest af Lie i Moss. NB Vielsen forrettet i Laurvigs Kirke ved Provst Münster'Etter dette er det kanskje naturlig å begynne letingen etter brudgommen i Moss?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Nielsen

Jeg beklager at den første lenken ble feil. Den rikrige lenken er Lenke. Takk for tydningen Else! Albret og Anne Severine bodde i Larvik i FT 1865 med en datter, og fikk senere 3 barn født i Larvik/Hedrum. mvh Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Mjelde

Hei.På norwayheritage.com finner du noe om disse tre: Albert J. Rumelhoff, Anne Severine og barnet deres, Marie Lovise. Jeg googlet rett og slett 'Albert Rumelhoff'. Mye spennende der på Norway Heritage! Mvh Laila Skau Mjelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det første barnet, Marie Lovise, ble døpt i Brunlanes. Det kommer ikke fram av lenka som er en perm. bildelenke.Om du kunne bruke perm. sidelenke i steden så hadde det vært fint. Da får man alle opplysninger om kirkeboka, og kan også bla fram og tilbake i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Nielsen

Takk til Laila og Berit for tipsene. Marie Louise giftet seg i Larvik 1879 og jeg har funnet mye etterslekt etter henne. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.