Gå til innhold
Arkivverket

[#82646] Hvem var Olea Halvorsdtr. f.ca.1798 i Skien?, Telemark


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

HeiEr det noen som har kjennskap til hvem som var Olea Halvorsdtr. sine foreldre.?Hun vies 6 mai 1823 med saugmester Hans Larsen. nr.13. h.side:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7894&idx_id=7894&uid=ny&idx_side=-131>Lenke i FT 1825:Lenke dtr. Kirstine f. 13.05.1824 nr.13. h. side:Lenke dtr. Maren f. 04.04.1826 nr.21 h. side:Lenke dtr. Anne Marie f.22.08.1828 nr. 27. h. side:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ved dåpen til Maren er det en fadder som heter Margrethe Halvorsdt.Det kan være Olias søster.Finner en familie i Fredrikstad i 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=21&filnamn=f1801&gardpostnr=3434&personpostnr=44048&merk=44048#ovre>LenkeUtflyttet fra Fredrikstad til Skien Margrethe Halvorsdt og Olia Halvorsdt nr 4 og 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk AnneHun passer jo perfekt på alder også, og det er jo en grunn til at Olea ikke er å finne blandt døpte i Skien, ei heller i FT 1801 for Telemark. Jeg tror dette må være rett person. Desverre finner jeg ikke innflyttede til Skien i dette tidsrommet, men det er kanskje noen som vet hvor jeg skal lete?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

1798 26. August 12.-- a trinit.: Lod Halvor Pedersen og Kistie Olsdr. Kniple fra? Ridderhuuset døbe et p:b: som blev kaldet Olia. Q:f: Søneve Olsdr. Forstaden, Ragnild Christensdr. Biølstadgrund. M:f: Anders Ingebrethsen Trosvig Bergeth, Lars Larsen hos Schioldborg og Mathias Pedersen fra Forstaden.(Jens Scioldborg bor i huset Kniple i 1801).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

1792 1. eller 11. april ble Halvor Petersen/Pedersen og Kistine Olsdt. Kniple pigebarn døbt og kaldet Marie. Q:F: Synneved Oldt., Maria Michelsdt. M:F: Joen Hansen, Ole Hansen, Anders Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. (8) Lod er ingen forkortelse eller tittel. I dag skriver vi lot. Altså 26. august lot Halvor Pedersen og osv. et pikebarn døpe.....(9) vielsen Nr.7, blev ækteviet ungkarl og landsoldat Halvor Pedersen Glimming og pige Kirsti Olsdt. Forst(aden).Det i parentesen synes ikke da det er skjult i 'bretten'. (10)Peder var hjemmedøpt, og den hj.dåpen ble konfirmert i Glimminge kirke 18/4 1790. Stedet het Kniple og ikke Kiple, men jeg går ut fra at det er en skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da ser det ut til at søsteren til Oline,: Margrethe Halvorsdtr. f.nov.1794 - døpt 16 nov. 1794 Glemmen Fredrikstad, Østfold - død 19.mai 1852 - gravlagt 25 mai 1852 i Skien, Telemark, vies i Skien, Telemark 15 juni 1824 med snekkermester Anders Larsen Beyer f.ca.1798 - død 7 sept. 1846 - gravlagt 12 sept.Anders og Margrethe døper 20 april 1825 barnet Oline Kirstine, og blandt fadderene her er Olea Halvorsdtr.:nr 21 h.side: LenkeDa er jeg ikke lenger i tvil om at det er Olia/Olea Halvorsdtr. fra Glemmen i Fredrikstad som ble gift med sagmester Hans Larsen.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.